Google sprema jednu od najvećih promena u istoriji ovog pretraživača, a ovo je razlog

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ove promene, kako se nadaju u Google-u, transformisaće način na koji koristimo internet pretragu

Foto: BigTunaOnline / Shutterstock.com

U pokušaju da se suprotstavi sveprisutnom digitalnom šumu, Google je najavio promene koje će, prema rečima Lili Rej, više direktorke za SEO u marketinškoj agenciji Amsive, predstavljati "jedno od najvećih ažuriranja u istoriji pretraživača". Ove promene, kako se nadaju u Google-u, transformisaće način na koji koristimo internet pretragu.

U nedavno objavljenom blog postu, Google tvrdi da će predstojeće promene smanjiti prisutnost "niskokvalitetnog, neoriginalnog sadržaja" u rezultatima pretrage za 40%. Fokusiranje na ono što kompanija naziva "zlopotrebom sadržaja na veliko" ima za cilj da smanji količinu članaka i blog postova koji preplavljuju internet s namerom manipulisanja pretraživačima.

Pandu Najak, potpredsednik Google-a za pretragu, ističe da je dobar primer ove zloupotrebe tzv. "spam sa nekrolozima", gde pojedinci pokušavaju da zarade konstantnim objavljivanjem lažnih umrlica, ponekad čak i na društvenim platformama kao što je YouTube. Ovo je postalo još gore sa upotrebom alata za generisanje teksta zasnovanih na veštačkoj inteligenciji.

Google posebno cilja praksu poznatu kao "domensko skvotiranje", gde pojedinci kupuju sajtove prepoznatljivih imena da bi profitirali od njihovih reputacija, često zamenjujući originalno novinarstvo sa AI generisanim člancima. Ovaj problem nije nov, ali je postao sve izraženiji sa pojavom alata za generisanje teksta.

Pored domenskog skvotiranja, nova politika Google-a fokusiraće se i na eliminisanje "zloupotrebe reputacije", gde inače pouzdani sajtovi dozvoljavaju objavljivanje sumnjivog sponzorisanog sadržaja. Google daje sajtovima rok od 60 dana da usklade svoje prakse sa novim pravilima, pre nego što počne da primenjuje strožije mere.

Neki stručnjaci za SEO izražavaju oprezni optimizam u pogledu ovih promena, nadajući se da će one vratiti efikasnost Google pretrage na nivo kakav je nekada bio. Ipak, kao što kaže Rej, "moramo sačekati i videti šta će se desiti".

(Telegraf.rs)