Zbog Crnog petka lažne onlajn prodavnice preplavile internet: Evo kako da se zaštitite

Vreme čitanja: oko 1 min.

Uoči Crnog petka, istraživanja pokazuju alarmantan rast lažnih onlajn prodavnica, apeluje se na povećan oprez kupaca

foto: pixabay.com

S obzirom na predstojeći Crni petak, tradicionalno vreme velikih popusta i povećane kupovine, sajber kriminalci su, kao i obično, aktivirali svoje mehanizme prevara. Nedavno istraživanje kompanije Netcraft otkrilo je dramatičan porast lažnih onlajn prodavnica, sa porastom od čak 135% u odnosu na isti period prošle godine. Ovo ukazuje na značajno povećanje od 63% u odnosu na prošlu godinu, što dodatno naglašava potrebu za oprezom pri onlajn kupovini.

Ove lažne prodavnice često imitiraju poznate brendove i trgovce, nudeći robu po neverovatno niskim cenama. Cilj je krađa osetljivih informacija kupaca, uključujući podatke o plaćanju. Pored toga, čak i ako se roba isporuči, što je retko, ona je obično falsifikat.

Kriminalci koriste različite taktike kako bi zaveli kupce. Jedna od njih uključuje kopiranje autentičnih logotipa i proizvoda sa legitimnih sajtova. Druga je stvaranje domena koji su slični onima poznatih brendova, često dodajući imena zemalja, kako bi izgledali kao ovlašćeni distributeri.

Netcraft takođe napominje da neki lažni sajtovi nisu kopije poznatih brendova već generičke onlajn prodavnice koje se oslanjaju na ogromne popuste kako bi privukli kupce.

Kako biste se zaštitili, obratite pažnju na sledeće:

  • Da li su cene previše dobre da bi bile istinite.
  • Da li prodavnica pruža kontakt podatke, kao što su adresa i broj telefona.
  • Kako se sajt reklamira, posebno obratite pažnju na ikone društvenih mreža i njihovu povezanost.
  • Dizajn sajta, uključujući logo i brendiranje.
  • Ime domena i njegova sličnost sa poznatim brendovima.

Lažne prodavnice ne samo da štete kupcima, već i odvlače saobraćaj od legitimnih maloprodaja, finansijski koštajući brendove i šteteći njihovoj reputaciji. U vreme kada digitalna trgovina beleži eksponencijalan rast, važnost sigurne onlajn kupovine postaje sve izraženija.

(Telegraf.rs)