Najpoznatiji jutjuber na svetu prozvao TikTok: "Ovo je ozbiljan problem!"

Vreme čitanja: oko 1 min.

TikTok na meti kritika zbog deepfake reklame sa MrBeastom

Printskrin: YouTube/MrBeast

TikTok je izazvao talas kritika nakon što je reklamirao deepfake video popularnog Jutjubera MrBeasta, čije je pravo ime Džimi Donaldson. Deepfake tehnologija koristi veštačku inteligenciju da stvori realistične, ali obmanjujuće video snimke, što je u ovom slučaju iskorišćeno da se MrBeast prikaže kako nudi iPhone 15 za samo 2 dolara.

Video je, na prvi pogled, izgledao zvanično, s obzirom da je posedovao verifikacioni znak pored MrBeastovog imena. Međutim, iskusni korisnici su brzo prepoznali tragove veštačke manipulacije.

Komentari su bili različiti. Jedan korisnik je napisao: "Samo penzioneri bi poverovali u ovakvu glupost." Dok je drugi ironično dodao: "Bravo, TikTok, odličan posao u moderiranju oglasa."

Donaldson je potvrdio da video nije autentičan, izražavajući zabrinutost o budućim izazovima koje deepfake tehnologija može predstavljati. "Mnogo ljudi vidi ovu obmanjujuću reklamu. Da li su društvene mreže spremne za izazove koje donose deepfake video snimci?", upitao je.

Ubrzo nakon ove kontroverze, TikTok je uklonio reklamu i nalog povezan s njom. Kompanija je istakla svoju posvećenost zabrani "sintetičkih medija" koji sadrže sličnost stvarne osobe.

Ovakvi incidenti nisu retki. Tom Henks, Ilon Mask i Leo Dikaprio takođe su se suočili s problemima povezanim s deepfake tehnologijom. Stručnjaci upozoravaju da će, kako tehnologija napreduje, ovakvi problemi biti sve učestaliji.

TikTok je svestan izazova i već radi na alatima za označavanje sadržaja kreiranog uz pomoć veštačke inteligencije.

(Telegraf.rs)