Meta odlučila: Nema više vesti na Facebooku i Instagramu u Kanadi

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kompanija Meta odlučila je da ukloni pristup vestima na Facebooku i Instagramu za korisnike u Kanadi

Foto: Tanjug/AP

Nakon usvajanja novog zakona u Kanadi, kompanija Meta, koja je vlasnik popularnih društvenih mreža Facebook i Instagram, odlučila je da ukloni pristup vestima za svoje korisnike u ovoj zemlji. Ovaj potez dolazi kao reakcija na nedavno usvojeni Online News Act, zakon čiji je cilj da natera tehnološke giganate, kao što su Google i Meta, da plaćaju izdavačima vesti za njihov sadržaj.

Zakon je prošle nedelje odobren od strane Senata i uskoro bi trebao da bude formalno usvojen. Ovaj zakon predstavlja podršku novinskim organizacijama koje su se suočile sa drastičnim padom prihoda od oglasa u eri interneta.

Meta je najavila da će uklanjanje vesti sa svojih platformi za korisnike u Kanadi biti postepeno sprovedeno u narednim mesecima. "Danas potvrđujemo da će pristup vestima biti ukinut na Facebooku i Instagramu za sve korisnike u Kanadi pre nego što Zakon o online vestima stupi na snagu", saopšteno je iz Mete nakon usvajanja zakona.

Kompanija Google, koja se takođe našla na udaru ovog zakona, ranije je izrazila nezadovoljstvo tvrdeći da je kanadski zakon previše strog. Predlagane su izmene kako bi se zakon ublažio, ali je federalna vlada Kanade odbila ovu ideju. Premijer Džastin Trudo optužio je Meta i Google za "taktike zastrašivanja" u svojoj kampanji protiv ovog zakona.

Situacija u Kanadi nije jedinstvena. Meta i Google suočili su se sa sličnim zakonima u Australiji, dok Kalifornija i Novi Zeland razmatraju donošenje sličnih zakona u cilju podrške lokalnim izdavačima vesti. U Australiji, Facebook je vratio vesti na platformu nakon što je vlada pristala na izmene nakon razgovora.

Iako su tehnološki giganti izrazili nezadovoljstvo ovim zakonima, izdavači vesti, posebno oni koji služe lokalnim područjima, insistiraju na tome da su prihodi od ovih zakona neophodni kako bi ostali operativni, s obzirom na to da velike tehnološke kompanije uzimaju veliki deo prihoda od oglasa. Zakon o online vestima u Kanadi predstavlja pokušaj rešavanja ove neravnoteže na tržištu.

(Telegraf.rs)