Ko je vlasnik vašeg Tviter naloga?

Ko je stvarni vlasnik vašeg Twitter? To je pitanje koje je u srcu tužbe koja bi mogla da redefiniše pravo poslodavca da preuzme i koristi naloge na društvenim mrežama svojih zaposlenih.

Čitave četiri godine, autor Noa Kravic pisao je recenzije i video blogove za PhoneDog.com, veb sajt posvećen mobilnim telefonima. Istovremeno, tvitovao je koristeći nalog @PhoneDog_Noah,  skupivši 17 hiljada pratilaca. Kada je napustio PhoneDog oktobra 2010, promenio je naziv svog naloga na Tviteru na @noahkravitz i nastavio da ga koristi – sa blagoslovom svog bivšeg poslodavca, dodaje on.

PhoneDog, ipak, ima drugačiji pogled na stvari.  Osam meseci nakon što su se “prijateljski” razišli sa Kravicom, kako je on izjavio za Njujork Tajms, primio je tužbu od strane svoje bivše kompanije koja tvrdi da je lista njegovih pratilaca zapravo lista potrošača, da je odbio da se odrekne svog naloga kada je to od njega traženo i da je prema tome proneverio poslovne tajne i umešao se u njihov posao nanevši im štetu od 340 hiljada američkih dolara: 2.5 dolara po pratiocu mesečno.

PhoneDog nije ponudio objašnjenje kojom metodom su utvrdili vrednost svakog pojedinačnog korisnika, posebno kada se uzme u obzir koliko malo ljudi zapravo klikće na linkove u tvitovima: uobičajena procena je između jednog i četiri procenta.

U izjavi za Njujork Tajms, PhoneDog naglašava da je kompanija, a ne Kravic, uložio u sporni nalog i generisao broj ljudi koji taj nalog prate na Tviteru.

“Troškovi i sredstva koje je kompanija uložila u kreiranje naloga i stvaranje baze fanova i pratilaca na njima su značajni, i kompanija ih smatra svojim vlasništvom”, tvrde oni. “Nameravamo da agresivno štitimo svoju potrošačku listu i poverljive informacije, intelektualno vlasništvo, trejdmark i brendove.”