Zbog Maskove odluke o verifikaciji naloga, Twitter već preplavljen lažnim nalozima i dezinformacijama
Nekoliko sati nakon što je Twitter počeo da nudi plave kvačice po ceni od 7,99 dolara mesečno, tvitovi sa lažnih a "proverenih" naloga preplavili su platformu
Ilonu Masku, novom vlasniku Twittera, nije trebalo dugo da pokvari svoju novu igračku vrednu 44 milijarde dolara. Napravio je nekoliko izmena, obećao mnogo više, ali ono što je rezultat njegove kontroverzne odluke da platforma ponudi čuvene plave kvačice svima koji žele da ih plate, je priličan haos.
Očekivano, neki su iskoristili ponuđenu mogućnost da lako dobiju plave kvačice. Nekoliko sati nakon što je promena koju je najavio Mask stupila na snagu, platforma je preplavljena lažnim nalozima, od naloga Isusa Hrista (lažnog ali verifikovanog) do lažnih ali takođe verifikovanih naloga Džejmsa Lebrona, Valvea i Nintenda, prenosi informacija.rs.
Većina lažnih naloga je uklonjena, iako su neki ostali satima na platformi uprkos Maskovom insistiranju da će se brzo postupati sa lažnim verifikovanim nalozima kako bi se ublažila šteta koju bi mogli da naprave.
Nove plave oznake nisu iste kao one koje su dodeljivane pre Maskovog preuzimanja kompanije. Ako kliknete na plavu kvačicu na stranici profila naloga, iskače prozor koji vam govori da li je nalog verifikovan zato što pripada nekom zbog značaja koji ima, ili je to zato što je vlasnik naloga platio Twitter Blue pretplatu.
Twitter je u međuvremenu odustao od odluke da će oduzeti plave oznake nalozima koji su ih već imali a koji ne žele da plate da bi ih zadržali. Novi odeljak Twittera za pomoć o verifikaciji, ukazuje da će plave kvačice iz vremena pre Maska ostati čak i ako njihovi vlasnici nisu članovi Twitter Blue modela pretplate.
Ali Twitter neće davati nove plave kvačice značajnim nalozima čiji vlasnici ne žele da plaćaju, i oni "mogu biti oduzeti u bilo kom trenutku iz bilo kog razloga".
Čak i ako želite da platite kvačicu, možda još uvek nećete moći. Prema Twitterovoj stranici za pomoć za verifikaciju, trenutno je dostupna samo za iOS uređaje u SAD, Kanadi, Australiji, Novom Zelandu i Velikoj Britaniji.
Mask je trebalo da zna da će verifikovani lažni nalozi biti problem na njegovoj platformi. Verifikacija za svakoga ko je spreman da plati za to zanemaruje razloge zbog kojih je postojeći sistem postavljen i potencijalno podriva poverenje u Twitter koje bi verifikacija naloga trebalo da pruži. Verovatno se ovo rešenje neće dopasti ni brendovima od čijih reklama Twitter treba da zaradi.
(Telegraf.rs)