Uskoro ćete moći da zarađujete od YouTube Shorts klipova: Evo šta sve treba da znate
Svakog meseca, prihod od ovih oglasa će se sabirati i isplaćivati kreatorima i pokrivati troškove licenciranja muzike za pesme koje se koriste u klipovima
YouTube je proveo dve godine stvarajući YouTube Shorts, svoju funkciju u stilu TikTok-a za kratke video snimke. Sada se gigant sprema da monetizuje taj sadržaj, ali i da podeli prihode sa kreatorima.
Početkom naredne godine, negde u februaru, kreatori koji su fokusirani na YouTube Shorts moći će da se prijave da budu deo programa podele prihoda na platformi, ukoliko imaju barem 1.000 pretplatnika i 10 miliona Shorts pregleda tokom 90 dana.
Novi partneri "uživaće u svim pogodnostima koje nudi naš program, uključujući različite načine zarađivanja novca kao što su oglasi na dugom obliku i finansiranje od fanova", kaže Amjad Hanif, potpredsednik proizvoda za kreatore na YouTube-u, prenosi Variety.
YouTube je takođe najavio novi način da kreatori licenciraju muziku za svoje video zapise — ali da i dalje dobijaju novac za svoje video snimke u okviru programa podele prihoda od oglasa.
Evo kako će funkcionisati podela prihoda od Shorts reklama
Na YouTube Shorts platformi reklame će se puštati između video snimaka u fidu. Svakog meseca, prihod od ovih oglasa će se sabirati i isplaćivati kreatorima i pokrivati troškove licenciranja muzike za pesme koje se koriste u klipovima. YouTube kao platforma će zadržavati 55% generisanih sredstava, dok će 45% biti distribuirano kreatorima, što je suprotno u odnosu na obične YouTube video snimke.
Glavni razlog za ovakvku raspodelu sredstava je taj što kreatori mogu da koriste muziku u Shorts videima bez brige o pravima, kao što su to činili na drugim platformama.
Google se u junu hvalio da YouTube Shorts ima više od 1,5 milijardi prijavljenih korisnika mesečno. Pre godinu dana, u pokušaju da podstakne stvaranje kratkih klipova, YouTube je pokrenuo fond od 100 miliona dolara za YouTube Shorts, u okviru kojeg bi kreatori video snimaka sa najboljim učinkom mogli da zarade do 10.000 dolara mesečno.
Ubuduće, "očekujemo da će većina naših primalaca Shorts fonda zaraditi više novca u okviru ovog novog modela [oglašavanja], koji je izgrađen za dugoročnu održivost", napisao je Hanif.
U međuvremenu, YouTube predstavlja Creator Music, novu destinaciju u YouTube studiju koja omogućava kreatorima pristup katalogu muzike za upotrebu u svojim video snimcima dugog formata.
"Kreatori sada mogu da kupe pristupačne, visokokvalitetne muzičke licence koje im nude pun potencijal za monetizaciju – zadržaće isti udeo u prihodu koji obično ostvaruju na video snimcima bez muzike", kaže Hanif.
"A za kreatore koji ne žele unapred da kupe licencu, moći će da koriste pesme i dele prihod sa izvođačem numere i povezanim nosiocima prava. Do sada, Hanif je rekao, zbog "složenosti licenciranja muzike", većina video snimaka dugog formata koji sadrže muziku trećih strana nisu ispunjavali uslove za monetizaciju.
Creator Music je trenutno u beta verziji u SAD i proširiće se na više zemalja 2023. godine.
YouTube je prvi put pokrenuo svoj partnerski program za podelu prihoda od oglasa 2007. godine, a sada broji milione autora koji zarađuju novac od svojih video snimaka putem oglašavanja. Prema YouTube-u, u protekle tri godine, isplatili su kreatorima, umetnicima i medijskim kompanijama preko 50 milijardi dolara.
YouTube takođe pokreće Super Thanks funkciju koja opisuju kao "činiju za bakšiš" za Shorts u beta verziji za "hiljade kreatora", a potpuno uvođenje se očekuje sledeće godine.
Gledaoci mogu da pokažu da cene svoje omiljene kratke klipove, a kreatori mogu da komuniciraju sa svojim obožavaocima putem kupljenih, istaknutih komentara.
Pored toga, YouTube je takođe najavio da će uvesti "novi nivo" YouTube partnerskog programa sa nižim zahtevima koji će ponuditi raniji pristup funkcijama finansiranja od obožavalaca kao što su Super Thanks, Super Chat, Super Stickers i Channel Memberships.
Da bi učestvovali u postojećem YouTube partnerskom programu, autori moraju da imaju najmanje 1-000 pretplatnika i da imaju najmanje 4.000 sati gledanja.