Jutjub beleži 4 milijarde dnevnih pregleda

Guglov video servis beleži rast dnevnih pregleda od 25 odsto u poslednjih osam meseci

Jutjub, Guglov video sajt, strimuje četiri milijarde onlajn pregleda svakoga dana, što je rast od 25 odsto u poslednjih osam meseci, javio je danas Rojters.

Rast pregleda dolazi istovremeno sa Guglovima naporom da ovaj sajt iznese iz striktnog okruženja personalnih računara, u smartfone i televizore, kao i da ponudi profesionalniji sadržaj. Prema navodima kompanije, otprilike 60 sati video materijala aploadovano je na Jutjub svakoga minuta, u poređenju sa 48 sati koliko je po minutu bilo aploadovano u maju.

Jutjub, koji je Gugl kupio 2006. godine za 1,65 milijardi dolara, predstavlja jedan od najbitnijih šrafova u Guglovoj nameri da stvori što više novih izvora prihoda, van onoga što prihoduju putem oglašavanja na svom pretraživaču. Prošle nedelje Gugl je objavio podatak da putem oglasa na Jutjub stranicama godišnje zaradi pet milijardi dolara. Ipak, većina dnevnih pregleda ne pravi novac, jer samo tri milijardi nedeljno donosi neki prihod.

Jutjub je nedavno redizajnirao izgled sajta, uvodeći više primetne specijalizovane kanale organizovane po različtim tipovima sadržaja. U oktobru, ovaj sajt je objavio da je napravio ugovor za sto originalnih video spotova sa medijskim partnerima kao što su Džej-Zi i Madona.

(Telegraf.rs)