Pobednik ovogodišnjeg Superboula: Kriptovalute

Reklame za kripto kompanije osvojile su Superboul 2022.

Foto: Shutterstock

Svake godine, Superboul (Super Bowl) maestralno spaja možda i dve najpopularnije stavke u Americi: američki fudbal i konzumerizam. Ni 2022. godina nije bila drugačija.

Gledaoci su u reklamnim blokovima mogli da vide uobičajene osumnjičene, koji su prisutni gotovo tokom svakog Superboula — proizvođače automobila, brendove piva, grickalice ili popularne tehnološke kompanije. Međutim, nekoliko reklama koje su emitovane tokom nedeljne utakcime između Sinsinati “Bengalsa” i Los Anđeles “Remsa” bile su više od samog plasmana proizvoda.

Bili su to pokušaji da se ubede gledaoci da ozbiljno razmotre ulaganja u kriptovalute.

Ovogodišnji Superboul je odmilice nazvan “Crypto Bowl” samo na osnovu broja kripto oglašivača koji su se borili za pažnju i poverenje gledalaca. I ne samo to, utakmica u nedelju je održana na stadionu u Južnoj Kaliforniji u vlasništvu SoFi, kompanije za finansijske usluge koja ima blisku saradnju sa najvećom kripto berzom u Americi — Coinbase-om.

Neke od najvećih američkih kripto kompanija — platforme na kojima korisnici mogu da kupuju i prodaju kriptovalute — platile su ozbiljne svote novca da se nađu u nekom od reklamnih blokova na Superboulu. Ove platforme se ipak takmiče međusobno za klijente, ali priliv oglasa u vezi sa kriptom koji je očigledno bio zapažen tokom tročasovnog emitovanja, može biti dovoljan da privuče opšte interesovanje za decentralizovanu digitalnu imovinu, koja je nekada bila niša.

Coinbase je navodno potrošio 14 miliona dolara na reklamu sa trepćućim QR kodom koji je podstakao gledaoce da na ovoj platformi naprave nalog; novi korisnici će dobiti 15 dolara u bitkoinu ukoliko se prijave do danas, 15. februara.

Strategija je bila toliko uspešna, u stvari, da je prouzrokovala da platforma usled povećanog obima korisnika kratko prestane sa radom, tokom emitovanja Superboula.

Skeniranjem ovog QR koda, aplikacija bi vas odvela direktno do interfejsa za kreiranje naloga.

Crypto.com je emitovao svoju zloglasnu reklamu sa Metom Dejmonom “Sreća prati hrabre” koja je prvi put emitovana u oktobru.

U njoj Dejmon upoređuje ulagače u kriptovalute sa ljudima koji su svojim potezima menjali istoriju ljudske vrste, a na kraju kaže “Sreća prati hrabre”. Dejmon je na društvenim mrežama bio ismejan zbog te reklame a, nedavno je bio i na meti popularne serije “South Park”.

Još jedna kripto berza FTX planira da pokloni bitkoin nekolicini pobednika kao deo svoje Superboul kampanje. Ovo nije sve, ali lista bi bila poduža...

Neki marketinški stručnjaci upoređuju ove kripto oglase sa Superboulom iz 2000. godine, ili tada nazvanim „Dot-Com Bowl“-om u kojem je 14 različitih veb kompanija kupilo oglase u vrednosti od 44 miliona dolara.

Kratkoročni dobici oglašavanja u toj praksi nisu bili dovoljni da nadoknade opadajuće prihode većine sajtova; neki su nestali do kraja te godine.

Čak i ako se neke od ovih investicija pokažu kao zaista pametne, ne mora da znači da će svaka od ovih platformi opstati u ovom novom ekosistemu koji je krenuo sa bitkoinom.

Na kraju krajeva, svakako je bilo zanimljivo gledati sve ove kripto kompanije kako se trude da nadmaše jedna drugu, a na kraju se ispostavilo da je najjednostavnije rešenje, ovo Coinbase-ovo, možda bilo najefektivnije.

Video: Parfimer iz Čakovca izrudario prvi Bitcoin parfem u svetu

(Telegraf.rs)