Neočekivano partnerstvo: Mozilla i Meta sarađuju na novom projektu
Kompanije rade zajedno na novom predlogu za nešto privatnije oglašavanje na mreži...
Mozilla, vlasnik i developer Firefox pregledača, napadala je Facebook mnogo puta tokom godina zbog raznih pitanja privatnosti i bezbednosti na mreži. Međutim, ove dve kompanije sada zajedno rade na projektu za nešto privatnije oglašavanje na mreži, što je izazvalo kritike dugogodišnjih korisnika Mozilla pregledača.
“Poslednjih nekoliko meseci radimo sa timom iz kompanije Meta na novom predlogu koji ima za cilj da omogući merenje konverzija za oglašavanje nazvano Interoperable Private Attribution, ili IPA. Projekat ima za cilj da omogući oglašivačima da izmere stopu uspešnosti onlajn oglasa, uz veće poštovanje privatnosti”, navela je Mozilla nedavno na svom blogu.
Osnovni koncept, kao što je objašnjeno u nacrtu predloga, je da se zamene neke dosadašnje prakse onlajn oglašavanja sa nekim koje su više fokusirane na privatnost korisnika.
Iako predlog deluje zapravo legitimno, ovo partnerstvo je prilično iznenađujuće. Mozilla je u više navrata kritikovala Facebook, odnosno kompaniju Meta, a pre manje od godinu dana je počela da objavljuje oglase na Meta-inim platformama koje su ukazivale na jezive sposobnosti kompanije da cilja oglase.
Kritike su do sada bile ograničene, jer je saopštenje namerno prošlo ispod radara, ali ukupne povratne informacije u ovom trenutku su uglavnom negativne.
(Telegraf.rs)