Brave, internet pregledač fokusiran na privatnost zabeležio ogroman rast u 2021.

Ono po čemu se Brave pregledač ističe je to što ne prati vaše pretrage niti deli lične ili identifikacione podatke sa kompanijama trećih strana kao što su Google ili Microsoft.

Foto: Pixabay

Brave, veb pregledač fokusiran na privatnost nastavlja ubrzano da raste nakon što je kompanija prvi put dostigla 50 miliona mesečnih aktivnih korisnika 2021. godine.

Brave je zasnovan na Chromium-u i dolazi sa skoro svim funkcijama dostupnim u popularnim pregledačima kao što su Chrome ili Microsoft Edge.

Ono po čemu se Brave pregledač ističe je to što ne prati vaše pretrage niti deli lične ili identifikacione podatke sa kompanijama trećih strana kao što su Google ili Microsoft.

Kako je prošla godina bila prepuna priča o hakovanjima, kršenjima privatnosti ili praćenja na internetu, ljudi su, opravdano, sve više zabrinuti oko toga kako se njihovi podace koriste na internetu, što je doprinelo rastu alternativnih pregledača fokusiranih na privatnost kao što su Brave i DuckDuckGo.

Brave beleži ogroman rast iz godine u godinu i kompanija je saopštila da je udvostručila broj mesečnih aktivnih korisnika petu godinu zaredom.

Brave kaže da su njegovi mesečni aktivni korisnici porasli na 50 miliona sa 24 miliona za samo godinu dana. Pored toga, Brave je takođe zabeležio preko 15,5 miliona aktivnih korisnika dnevno, a njegov mobilni pretraživač je sada preuzet preko 10 miliona puta.

- Proveli smo uspešnu godinu u širenju našeg asortimana proizvoda i našeg ekosistema, sarađujući sa partnerima koji dele našu viziju za veb bez okova Big Tech-a. Videli smo neverovatan odgovor od strane naših korisnika, kreatora i zajednice - rekao je generalni direktor i suosnivač Brave-a.

Još jedna stvar po kojoj se Brave izdvaja je da ovaj pregledač nagrađuje ljude koji žele da gledaju reklame, putem onoga što se zove Basic Attention Token (BAT).

BAT je token koji pokreće blokčejn i koji prati vreme i pažnju koju potrošači potroše na medijski sadržaj na veb lokacijama koje koriste Brave pregledač.

Korisnici koji na Brave-u odluče da gledaju reklame, koje pritom ne prikupljaju njihove privatne informacije, dobijaju BAT nagrade za to. Ovo omogućava pravične nagrade korisnicima za njihovu pažnju, a istovremeno omogućava oglašivačima bolji povraćaj ulaganja, uz dodatne prednosti ciljanog oglašavanja za maksimalno angažovanje i smanjenje gubitaka od prevare.

Brave-ova oglasna platforma, koja omogućava korisnicima da zarade BAT, znatno se proširila i prihod je porastao 4 puta u poslednjih 12 meseci.

Ovo je deo decentralizovanog interneta koji sa sobom donosi Web 3.0, gde korisnici barem u nekom obliku dobijaju potpunu kontrolu nad svojim digitalnim identitetom i biraju da li žele da gledaju reklame ili ne.

Video: Robot avatar koji priča umesto čoveka je najnovije dostignuće

(Telegraf.rs)