Reputacija Facebook-a toliko loša da kompanija mora da plaća više kako bi zaposlila i zadržala radnike

Neki tehnološki radnici ovo nazivaju "porez na brend", jer se boje "crne mrlje" u svojoj karijeri.

Foto: Tanjug/AP

Niz skandala i pogrešnih odluka toliko je narušio reputaciji Facebook-a da je kompanija prinuđena da plaća sve veću nadoknadu za zapošljavanje i zadržavanje radnika.

Opšte je poznato da se u Silicijumskoj dolini uvek vodila borba između giganta za najbolje moguće tehnološke radnike.

Facebook je do skoro bio jedan od vodećih kompanija u toj borbi i uvek se agresivno takmičila za talene, a visokokvalifikovani radnici su u poslednje vreme u veoma velikoj potražnji. Ali sve lošija slika u javnosti znači da gigant sada mora dodatno da se trudi kako bi nadmašio neke svoje rivale, kao što su Google, Apple ili Amazon.

Kompanije iz Silicijumske doline napreduju ili nestaju sa tržišta na osnovu njihove sposobnosti da regrutuju najpametnije zaposlene. Bez stalnog priliva inženjera i drugih tehničkih stručnjaka, novim proizvodima i važnim ažuriranjima potrebno je više vremena za objavljivanje, što je vreme koje rivali mogu da iskoriste da brže napreduju.

Zatim, tu su i finansijski troškovi: u 2022. godini, predviđa Facebook, troškovi bi mogli skočiti na čak 97 milijardi dolara sa 70 milijardi dolara koliki su bili ove godine, velikim delom zbog “ulaganja u tehničke talente i talente za proizvode”.

Koliko ovo dobro funkcioniše za Facebook je diskutabilno pošto kompanija ima više od 4.300 otvorenih radnih mesta i beleži smanjenje stope prihvatanja ponuda za posao, prema internim dokumentima koje je objavio Protocol. Takođe je primećeno da je ove godine Facebook napustilo desetine visokih rukovodilaca, a zaposleni kažu da su sada otvoreniji za razmatranje drugih ponuda. Facebook je nekada bio mesto koje su ljudi retko napuštali, s obzirom na njegov doseg, platu i pogodnosti.

Za one koji ostaju tu i nove zaposlene u Facebook-u, osnovna plata i grantovi za akcije su porasli za “značajan” iznos u protekloj godini, rekao je Zuhajer Musa, suosnivač Levels.fyi, platforme koja prikuplja podatke o platama na osnovu proverenih ponuda i obelodanjivanja plate, piše Business Insider.

U poređenju sa drugim kompanijama, poput Amazona, Facebook je “značajnije povećao osnovnu platu”, rekao je Musa, istovremeno nadmašujući sve konkurentske ponude koje osoba može dobiti.

Facebook je primoran ovo da radi, zato što sve više programera, inženjera i drugog tehničkog osoblja smatra da rad u Facebook-u može predstavljati “crnu mrlju” u njihovoj karijeri.

Zaposleni u Facebook-u bi sada navodno mogli da budu plaćeni čak tri ili četiri puta više od osnovne plate. Kada se dođe do nivoa direktora ili nekih izvršnih činova, nagrade u vidu akcija se toliko akumuliraju nakon nekoliko godina da osoba može steći bogatstvo čak i preko 100 miliona dolara.

Međutim, što duže izvršni direktor ostane u Facebook-u, to će biti teže da se distancira od negativnog glasa kompanije.

Ali na tom nivou, pošto ste već zaradili toliko novca, “crna mrlja” u CV-ju možda i nije toliki problem.

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf.rs)