Brojni tvitovi podstakli spekulacije o prodaji 1,5 milijarde ukradenih podataka korisnika Facebooka

Širenje neproverenih informacija je pokrenula objava iz septembra, u kojoj je jedan korisnik saopštio da poseduje lične podatke više od 1,5 milijardi korisnika

Foto: Pixabay

Posle pada Facebooka, Instagrama i WhatsApp-a, pojavile su se spekulacije da hakeri prodaju lične podatke više od 1,5 milijarde korisnika Facebooka. To bi, navodno, trebalo da omogući sajberkriminalcima i oglašivačima da utiču na korisnike interneta i društvenih mreža na globalnom nivou.

Na Twitteru su ubrzo počele da se šire tvrdnje da se "prodaja odvija na jednom popularnom hakerskom forumu", citirajući vest koji je objvio sajt Privacy Affairs, koji je u vlasništvu jedne rumunske firme koja se bavi sajber bezbednošću. Iako se i sam sajt ogradio od tvrdnji da se to zaista i desilo (citiramo: "If authentic, this may constitute one of the biggest and most significant Facebook data dump to date."), veliki broj tvitova na tu temu učinio je ovu nepotvrđenu informaciju viralnom.

Inače, sve ove tvrdnje potiču od objave sa kraja septembra, u kojoj je jedan korisnik objavio je da ima podatke više od 1,5 milijardi korisnika Facebooka. On tada naveo da navodno poseduje imena, mejlove, brojeve telefona, lokaciju, pol i šifre korisnika i da su oni na prodaju.

Kako je naveo Sputnjik, jedan kupac je navodno (bio) spreman da plati 5.000 dolara za milion Facebook naloga, čime bi ukupna cena mogla da dostigne iznos od 7,5 miliona dolara. Prodavac tih naloga je navodno naveo da predstavlja veliku kompaniju koja radi na tome da Facebooku "počisti" sve podatke.

Hakovane kartice zaposlenih?

Kako je sinoć navela reporterka New York Times-a Šira Frenkel, zaposleni u kompaniji Facebook nisu mogli da uđu na svoja radna mesta i da počnu da rade na proceni štete, pošto su im (bile) hakovane kartice za ulazak u zgradu.

Za to vreme, kompanija Facebook se izvinila korisnicima za sve neprijatnosti.

Izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg je, prema pisanju magazina Forbs, zbog sinoćnjeg prestanka rada svih  onlajn platformi i aplikacija te kompanije izgubio ukupno 6,6 milijardi dolara.

Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno

(Telegraf.rs)