Stručnjaci tvrde da 5G može da izazove avionske nesreće, traži se istraga
Frekventivni opseg 5G mreže navodno je veoma blizu frekvencijama koje se koriste za navigaciju aviona, što bi moglo da bude veoma opasno
Uvođenje 5G mreže od samog početka je bilo predmet brojnih stručnih rasprava, ali još više tema različitih laičkih tumačenja i tvrdnji, od onih koje prosto nisu logične, pa do teorija zavere koje idu daleko od razuma.
Stručnim tumačenjima upravo se priključio i ozbiljan apel američke Državne uprave za vazduhoplovstvo (FAA) i Ministarstva saobraćaja da implementacija 5G mreže u SAD zaustavi dok se ne sprovede istraga o njenom uticaju na vazdušni saobraćaj.
Frekventivni opseg 5G mreže navodno je veoma blizu frekvencijama koje se koriste za navigaciju u avionima, što bi moglo da bude opasno. U apelu se spominje i mogućnost katastrofalnih grešaka i verovatnoća velikih ljudskih žrtava, kao moguća posledica.
Prema pisanju američkog Defense News-a, funkcionisnje 5G mreža u SAD podrazumeva upotrebu spektra frekvencija od 3,7 do 3,98 GHz. To je relativno tih deo spektra frekvencija, koga uglavnom koriste sateliti sa niskim napajanjem.
Međutim, susedni spektar frekvencija od 4,2 do 4,4 GHz već decenijama se koristi za rad avionskih radarskih visinomera (altimetara).
To su uređaji koji mere ne kojim visinama avioni lete u odnosu na tlo. Vazduhoplovna industrija tvrdi da su 5G frekvencije previše blizu frekvencijama visinomera, zbog čega stručnjaci misle da bi trebalo sprovesti ozbiljnu istragu.
S druge strane, američka Savezna komisija za komunikacije (FCC) smatra da je razmak između dva frekventivna opsega sasvim dovoljan.
(Telegraf.rs)