U koju društvenu mrežu imate najmanje poverenja?
Istraživanje je potvrdilo ono o čemu se već godinama spekuliše, a kakvo je vaše mišljenje o tome…
Istražvanje koje je krajem septembra obajvio Business Insider pokazalo je da je društvena mreža kojoj korisnici najmanje veruju, upravo ona sa najvećim brojem korisnika - Facebook.
Odmah iza njega su se našli TikTok i Twitter.
Autori godišnjeg istraživanje pod nazivom "US Digital Trust Survey" ispitivali su poverenje korisnika u društvene mreže.
Kriterijumi na osnovu kojih je poverenje ocenjivano bili su zaštita informacija i ličnih podataka, kao i pružanje bezbednog prostora za razmenu mišljenja i stvaranje kreativnog sadržaja.
Društvene mreže su ocenjivane u 5 kategorija: bezbednost, legitimnost, zajedničko iskustvo, korisničko iskustvo sa oglasima i relevantnost oglasa koji "tergetiraju" korisnike.
Istraživanje je obuhvatilo devet najvećih globalno dostupnih društvenih mreža: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, reddit, Snapchat, TikTok, Twitter i YouTube.
Rezultati su pokazali da su korisnici izgubili poverenje u Facebook, posebno posle skandala sa kompanijom Cambridge Analytica koji je pre dve godine ozbiljno poljuljao poverenje korisnika, zbog krađe njihovih podataka.
Zatim slede TikTok, koji je mesecima unazad predmet spora u trgovinskom ratu između SAD i Kine, zbog tvrdnji Bele Kuće da podaci o korisnicima TikToka u Americi potencijalno mogu završiti u rukama kineskih vlasti, dok se na trećem mestu našao Twitter.
Čak petina korisnika te dve mreže nema poverenja u to da će one štititi privatnost njihovih podataka.
(Telegraf.rs)