Ljudi koji se informišu na društvenim mrežama mnogo više veruju u teorije zavere
Među onima koji veruju da korona virus uopšte ne postoji, 56 odsto je navelo da im je glavni izvor informisanja Facebook
Ljudi koji se informišu na društvenim mrežama kao što su Facebook i YouTube više veruju u teorije zavere o pandemiji korona virusa i više krše pravila karantina, tvrdi se u najnovijem istraživanju.
Nekoliko desetina predajnika za 5G mrežu je zapaljeno u Velikoj Britaniji u poslednjih par nedelja. Policija je saopštila da su napadi motivisani verovanjem da je 5G mreža povezana sa pandemijom.
Istraživanje Kings koledža iz Londona i agencije za ispitivanje javnog mišljenja Ipsos Mori pokazuje jaku povezanost u verovanje u teorije zavere i oslanjanje na informacije sa društvenih mreža, uključujući Facebook, YouTube, Twitter i WhatsApp, pre nego na tradicionalne elektronske ili štampane medije, piše Glas Amerike.
Među ljudima koji veruju da korona virus uopšte ne postoji, 56 odsto je navelo da im je glavni izvor informisanja Facebook.
- Ispostavilo se da se ljudi koji su izlazili iz kuće, išli napolje ili na posao, iako su imali ono što su znali da su simptomi koronavirusa, više informišu preko društvenih mreža - navodi Danijel Alington sa Kings Koledža za Glas Amerike.
To je rizik za javno zdravlje kojim se moramo baviti, kaže britanski poslanik Konzervativne partije Demijen Kolins, koji takođe brine kakvu ulogu mogu da imaju društvene mreže u vakcinaciji.
- Ako dođemo u situaciju u kojoj imamo vakcinu, a za efikasnost vakcine potrebno je da većina ljudi pristane da je uzme, onda moramo da imamo poverenje ljudi u to. Ako ljudi šire teorije zavere i laži o vakcini i pokušavaju da ubede ljude da je ne uzimaju, onda je to ozbiljan rizik po javno zdravlje!
Facebook, YouTube i Twitter navode da su uklonili stotine hiljada snimaka i objava koje su sadržali dezinformacije o Kovidu 19 koje su mogle da štete.
Kompanije koje drže društvene mreže suočavaju se sa problemima na mnogim frontovima. Više od 150 kompanija, uključujući Starbucks i Coca-Colu, prestale su da se reklamiraju na Facebooku zbog dezinformacija i govora mržnje.
Istovremeno, američki predsednik Donald Tramp pokušava da ukine pravnu zaštitu društvenim mrežama, za postove koje objavljuju njihovi korisnici, nakon što je Twitter obeležio jedan od njegovih tvitova znakom da je potrebno da se provere činjenice.
- Ako Twitter nije pošten, i ako će neko tamo da bude i porota i sudija, mislim da treba da se ugase, što se mene tiče. Ali treba nam pravni postupak da to i uradimo - kaže Tramp.
Društvene mreže tvrde da imaju ogroman sistem koji se bori sa dezinformacijama. Ipak, ostaju netransparetntni, navodi Alington.
- Ti sistemi treba da budu otvoreni i za proveru koju bi sprovela demokratska tela.
Pokazatelji da su društveni mediji proširili neistine o pandemiji koronavirusa najverovatnije će pojačati pritisak na takve kompanije da se jače suoče sa dezinformacijama.
(Telegraf.rs)