Uzeo 100 miliona i napustio YouTube: Kako će najveći digitalni transfer uticati na onlajn platforme?
Za očekivati je da će milioni pratilaca Roganovog podkasta slediti njegov transfer, odnosno postati korisnici Spotifya
Jedan od najpoznatijih jutjubera i podkastera digitalnog sveta, američki komičar, glumac i voditelj Džo Rogan, krajem maja je postao akter najvećeg transfera u svetu digitalnih medija.
Poznat po kvalitetu svojih podkasta, za koje bira odlične teme o kojima razgovara sa sjajnim sagovornicima, od nedavno je prihvatio ponudu platforme Spotify vrednu 100 miliona dolara.
Prema dogovoru, Roganov podkast će od 1. septembra početi da se emituje na novoj platformi, a svi njegovi prethodni podkasti će do kraja godine biti uklonjeni sa ostalih platformi i potom postavljeni na Spotify, koji će ubuduće imati ekskluzivu emitovanja.
Posledice ovog multimilionskog transfera najviše će osetiti platforme ne kojima je do sada podkast objavljivan. Tako se sa pravom procenjuje da će YouTube ovim izgubiti desetine, možda i stotine, miliona pregleda, budući da Roganovi podkasti imaju od najmanje nekoliko stotina pa do preko 5 miliona pregleda po epizodi. Među "gubitnicima" je i Appleov servis iTunes.
S druge strane, Spotify nije do sada nije imao video sadržaj, ali će sada sa Džoovim transferom doći i do ažuriranja na samoj platformi, pa će i video sadržaj postati deo njihove ponude.
Za očekivati je da će milioni pratilaca Roganovog podkasta slediti njegov transfer, odnosno postati korisnici Spotifya. Osim toga, koliko je ovaj transfer značajan za švedsku platformu govori i činjenica da je vrednost akcija Spotify-a za 24 sata od objavljivanja transfera skočila za više od 17 od što predstavlja zaradu od 5 milijardi dolara.
(Telegraf.rs)