Kako da na Google-u uvek nađete ono što tražite? Ovi saveti će vam u tome pomoći!

Skraćenice, komande i trikovi koji će vam pomoći da filtrirate svoje pretraživanje

Foto: Tanjug/AP

Ako niste zadovoljni rezultatima pretrage najvećeg pretraživača na internetu, postoji više "trikova" koje možete primeniti prilikom pretrage da biste došli do onoga što vam je potrebno.

Sajt Make Use Of sastavio je listu skraćenica, komandi i trikova koji će vam pomoći da filtrirate svoje pretraživanje u pretraživaču Google, kako biste došli do traženih rezultata.

Upiti za pretragu

  • define - daće vam definiciju zadate reči ili izraza
  • time - tačno vreme na lokaciji na kojoj se nalazite ili koju unesete nakon reči time
  • to - pretvara merne jedinice iz jedne u drugu
  • in - pretvara iznose jedne jedinice u drugu (npr. 100 USD u €)
  • translate - prevodi upite na određeni jezik (npr. translate hello world german)
  • map - mapa lokacije koju ste uneli
  • stocks - podaci o deonicama (Stock Google)
  • weather - vremenska prognoza za trenutnu ili zadatu lokaciju

Osnovni simboli za pretragu

  • - (minus) - isključuje rezultate pretrage koji sadrže izraz iza minusa (npr. best tablets - drawing)
  • | (uspravna crta) - nudi rezultate pretrage koji odgovaraju izrazima sa bilo koje strane ovog simbola. Isto ćete postići i ako upišete or između dva upita (npr. computer | tablet)
  • @ ("majmunče") - daće vam rezultate pronađene na određenoj društvenoj mreži (npr. phone recall @twitter)
  • # ("taraba") - rezultati pretrage sa određenim haštagom (npr. #throwbackthursday)
  • “ ” (navodnici) - dobićete u rezultatima sve što se nalazi između dva znaka navoda, tačno tim redosledom
  • * (zvezdica) - u rezultatima pretrage naći će sve što može da zameni zvezdicu (npr. best * in serbia)
  • .. (dve tačke) - kada postavite ovaj znak između dva broja, dobićete rezultate pretrage koji odgovaraju rasponu između njih (npr. smartphone $200..$500)
  • () (zagrade) - mogu se upotrebiti kako bi se grupisali rezultati pretrage i kontrolisala logika upita (npr. (best | worst) office suite)
  • $ (znak dolara) - dobićete cene u dolarima (npr. smartphone $500)

Popularni operatori pretraživanja

  • cache: prikazuje verziju internet sajta koju je Google uskladištio u keš memoriju (npr. cache:telegraf.rs)
  • filetype: prikazuje samo rezultate pretrage koji odgovaraju navedenom formatu datoteke (npr. uputstvo za upotrebu filetype:pdf)
  • related: pronaći će veb lokacije slična onima koje ste uneli u pretragu (npr. related:nytimes.com)
  • site: ponudiće rezultate pretrage sa određene veb lokacije  (npr. tehnologija site:telegraf.rs)

Ostali operatori pretraživanja

  • inanchor: prikazaće stranice koje su povezane korišćenjem teksta iz upita
  • allinanchor: isto kao i inanchor, samo što se u obzir uzima sve što se pojavljuje iza operatora
  • intext: daće rezultate pretrage samo u okviru teksta stranice
  • allintext: isto kao i intext, samo što uzima u obzir sve što se pojavljuje iza operatora
  • intitle: traži samo ono što se nalazi u naslovu veb stranice
  • allintitle: isto kao i intitle, samo što uzima u obzir sve što se pojavljuje iza operatora
  • inurl: traži samo ono što se nalazi u URL-u veb stranice
  • allinurl: isto kao i inurl, samo što uzima u obzir sve što se pojavljuje iza operatora
    Video: HYCU je kompanija koja se bavi zaštitiom podataka najvećih svetskih firmi, a njena softverska rešenja nastaju u Srbiji

(Telegraf.rs)