Internet je pun laži i teorija zavere o koroni, ali influeseri sada uzvraćaju udarac

"Proverena informacija je važna kao i sam medicinski odgovor!"

foto: pixabay.com

Crveni krst je pokrenuo prvu mrežu influensera u borbi protiv lažnih vesti o korona virusu, objavljivanjem osnovnih informacija namenjenih široj publici.

Lažne informacije, teorije zavere, neodgovarajući tretmani, pogrešni saveti o prevenciji ili lažne reklame o pandemiji preplavili su društvene mreže i internet.

Svetska zdravstvena organizacija navodi podužu listu "mitova" o korona virusu kao što je na primer da duže izlaganje sunčevoj svetlosti štiti ili čak leči od korona virusa. Međutim, ta informacija SZO ne stiže do svih i ne sprečava širenje "infodemije".

- Proverena informacija je važna kao i sam medicinski odgovor! - ocenila je u saopštenju portparolka Međunarodne federacije Crvenog krsta Nikola Džouns.

Da bi se doprlo do mladih, Crveni krst i marketinška agena Bilion dolar boj angažovali su 30-ak influensera koji ukupno imaju gotovo dva miliona pratilaca u četiri zemlje.

Crveni krst će svake nedelje slati poruku kako bi influenseri mogli da naprave sopstveni sadržaj, naravno uz odobrenje ove organizacije.

Među izabranim influenserima su Italijan Antonio Nuncijata koji ima više od 230.000 pratilaca, Britanka Kejt Vuds čiji blog o unutrašnjem dizajnu prati 190.000 ljudi, a tu su i influenseri iz Meksika i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Prema anketi kompanije Nilsen, 33 odsto ispitanika više vremena provodi na društvenim mrežama u zemljama gde je uvedena izolacija.

Facebook ukazuje da se vreme provedeno na njegovim različitim aplikacijama povećalo za 70 odsto od početka zdravstvene krize.

(Telegraf.rs/Beta)