Da li ste ikada pomislili da pratite šta vaše dete radi na netu? Ova opcija vam to omogućava!
Ograničeni mod filtrira nepoželjne sadržaje i neprimerene poruke, sprečavajući njihovo emitovanje na telefonu deteta
Novi režim "porodične bezbednosti" (Family safety mode) pruža roditeljima veći stepen nadzora nad mlađom populacijom koja je okupirala društvenu mrežu TikTok. Opcija podrazumeva povezivanje naloga roditelja sa profilom tinejdžera, kao i funkciju kontrole aktivnosti na daljinu.
Ograničeni mod filtrira nepoželjne sadržaje i neprimerene poruke, sprečavajući njihovo emitovanje na telefonu deteta. Društvena mreža je postavila starosnu granicu na 13 godina, ali to ne sprečava mlađu decu da je koriste.
Istraživanje britanskog regulatornog tela za medije "Ofcom" govori da je 13 odsto dece u uzrastu od 12 do 15 godina bilo na TikToku tokom 2019. godine, što je za 8 procenata više nego godinu ranije.
Kako radi nova funkcija?
Skeniranje QR koda telefonom povezuje naloge i omogućava roditelju da zaštiti dete od štetnog sadržaja. Telefon starije osobe se može upotrebiti kako bi se izvršile sledeće operacije:
- Ograničeni režim - automatski filter koji funkcioniše zahvaljujući algoritmu koji sprečava da lascivni sadržaj dođe do tinejdžera;
- Prijem poruka koje stižu od prijatelja ili potpuno isključivanje ove opcije;
- Vremenski limit odnosno ograničeno korišćenje aplikacije na dnevnom nivou.
Ove bezbednosne opcije su neko vreme dostupne korisnicima. Neophodno je ručno podesiti lozinku koja zahteva resetovanje na svakih 30 dana.
Zašto je uveden roditeljski nadzor?
TikTok je veoma popularan mađu adolescentima, a polovina svih desetogodišnjaka u Velikoj Britaniji ima pametni uređaj. Stiven Bolkam iz Porodičnog instituta za bezbednost na internetu kaže da će prisustvo roditelja na TikToku pomoći deci. Jedan od ciljeva je zajednički pristup platformi, da bi deca i roditelji zajedno kreirali sadržaj koji dele.
- Ovu opciju doživljavamo kao korak napred u korišćenju socijalne platforme - kaže član organizacije čiji je rad podržala kineska kompanija TikTok.
Sekretar Britanske fondacije za bezbednost dece na Internetu Džon Kar izražava zabrinutost zbog popularnosti TikToka.
- Bojim se da roditelji koji znaju za aplikaciju i dozvoljavaju deci da je koriste nisu dovoljno upoznati sa TikTokom ili imaju čudno shvatanje prikladnog sadržaja za mlade. Proveo sam mnogo vremena proučavajući je i mislim da ova platforma nije za mlađe od 13 godina - navodi Kar.
BBC piše da su deca pod snažnim pritiskom, jer je doniraju pravi novac najvećim zvezdama ove socijalne mreže. Influenseri koriste pare za kupovinu brendirane odeće i drugih stvari. U zamenu za novac deca dobijaju njihove brojeve telefona i mogućnost da razmenjuju poruke. Ova opcija dostupna je samo punoletnim korisnicima.
- Aplikacija se niotkuda pojavila pre oko 18 meseci i svedoci smo njenog sazrevanja. Kompanija koristi to što je aplikacija postala važan deo dečijeg odrastanja - navodi Kar.
(Telegraf.rs/N.N.)