Zakerberg "presekao": Ostaju politički oglasi, korisnicima više kontrole
Nakon tri meseca oštrih kritika, šef Facebooka je presudio da je najbolje dati svakome "po deo kolača"
Iako je Twitter zabranio političke oglase na svojoj platformi, a Google odlučio da ograniči takozvano mikrociljanje, Facebook odbija da se povinuje. Mark Zakerberg nema nameru da zabrani političke oglase na svojoj platformi.
Umesto toga, njegova ideja je da se korisnicima pruži više transparentnosti i kontrole nad oglasima koji im se nude. On je takođe potvrdio da se Facebook neće baviti proverom istinitosti sadržaja političkih oglasa, prenosi EuroNews, iako je prethodno razmatrao mogućnost da se mikrociljanje oglasima ograniči.
Kako je najavio Rob Lidern, direktor Facebooka za rukovođenje proizvodom, sledi niz promena na platformi po pitanju oglašavanja. Između ostalog, biće dostupna jednostavnija pretraga i pregled političkih oglasa.
Ova odluka delom je posledica tvrdnji različitih političkih grupa da je za njihove kampanje Facebook, kao društvena mreža, važna, jer samo tako mogu da se obrate određenim ciljnim grupama.
Kompanija je već neko vreme na udaru zbog njihove pretpostavljene uloge tokom američkih predsedničkih izbora 2016. godine. Sam Zakerberg je pozvao vlasti u SAD da uvedu propise kojima će se jasno predočiti na koji način bi društvene mreže trebalo da se odnose prema političkom govoru i oglašavanju.
Ostali čelnici Facebooka podržali su Zakerbergovu odluku. Endru Bosvort, njegov prijatelj i ujedno jedan od potpredsednika kompanije, izjavio je putem internog memoranduma da ne može biti demokratije ako se ljudima ograniči dostupnost pojedinim informacijama.
(Telegraf.rs/N.I.)