Google ponovo menja svoj algoritam za pretragu - evo kako to može da utiče na sajtove i njihovu posetu
Da li ima razloga za paniku?
Google je napravio redak potez i najavio svoj broad core algoritam apdejt. U pitanju je veliko poboljšanje za SEO stručnjake koji su do sada bili držani u mraku, da bi na samom kraju videli efekte tih apdejta i kako oni utiču na posetu sajta.
Ovakvi apdejti nisu ništa novo. Zapravo, prošlednji se desio prošlog marta, a Google ima naviku da svake godine izbaci nekoliko njih.
A sudeći po Deniju Salivanu iz Googlea, u ovom apdejtu nema ničeg posebnog ili značajnog, a sama kompanija je jednostavno želela da bude proaktivna i obavesti ljude.
Kao što smo spomenuli, Google nekoliko puta godišnje pušta ove "široke" apdejte. Sa druge strane, važno je napraviti razliku između njih i targetiranijih apdejta kao što su Panda ili Penguin koji gađaju specifično ponašanje i mogu da imaju ozbiljne efekte na rangiranje sajtova.
Zbog toga je broad apdejt donekle misterija. Panda apdejt je targetirao sajtove sa lošim kvaliteteom sadržaja, dok je Penguin apdejt targetirao sajtove koji su se bavili black hat građenjem linkova.
Ovi targetirani apdejti imali su cilj da pronađu i kazne sajtove koji se ne ponašaju po Googleovim pravilima.
A kao što znamo, Googleov algoritam je strogo čuvana tajna. Ne znamo šta sve podrazuvema, ali je poznato da je uključivao nekoliko stotina faktora na osnou kojih se određivao kvalitet nekog sajta.
Broad core apdejt blago modifikuje način na koji Google vrednuje svaki faktor, pa bi tako brzina sajta mogla da bude važnija od ključnih reči, ili obrnuto.
Šta sad raditi?
Sudeći po Googleu, trebalo bi samo da se smirite.
Broad core algoritmi ne znače da je potrebno da popravite nešto na vašem sajtu.
Ovakvi apdejti su tu kako bi nas naučili da je kvalitetan sadržaj i dalje ključna stvar jer će takvi sajtovi biti nepobedivi kada Google krene da "lovi" sajtove koji ne prolaze njegov rejting kvaliteta.
Treba na umu imati i da ovi apdejti svoju pravu stranu pokazuju tek nakon nedelju dana.
Drugim rečima, sajtovi bi trebalo da paze na kvalitet svog sadržaja i njegovu relevantnost ako žele da sve bude u potpunom redu.
(Telegraf.rs)