Mark Zakerberg upravo je otkrio kako će izgledati budućnost Facebooka - i čekaju nas prilično velike promene
Kako izgleda budućnost Facebooka?
Kada je Facebook rekao Vol Stritu u julu da će se njegov posao usporiti, imao je nekoliko odgovora u vezi sa tim kako planira da promeni tu putanju.
Kompanija je predvidela da će narednih nekoliko godina biti teško, ali i da gleda u budućnost u kojoj će se pomeriti od News Feeda - strima sadržaja koji predstavlja jezgro ove drutšvene mreže.
Facebook je odlučio da se više fokusira na različite medijume poput slanja poruika, privatnih četova i video sadržaja - iako ništa od toga ne donosi toliko novca kao News Feed.
Društvena mreža je otkrila svoju viziju budućnosti zajedno sa kvartalnim izveštajima o zaradi, koji su pokazali nešto sporiji finansijski rast, ali i onaj koji se tiče novih korisnika.
Ali u pitanju je zaista bila naporna godina za njenog tvorca, Marka Zakerberga.
Svaki put kada bi se učinilo da Facebook napreduje u borbi protiv hakera, spamera i trolova, pojave se novi problemi.
Uprkos tome, saobraćaj na novim platformama kao što su Stories, i na Facebooku i na instagramu, kao i na platformama za slanje poruka (WhatsApp i messenger) raste tolikom brzinom da bi u budućnosti mogle da postanu ozbiljna konkurencija News Feedu.
Facebook je i dalje finansijski gigant. U trećem kvartalu prijavio je profit od 5.1 milijarde dolara, ali je to "samo" porast od 9 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Razlog za to bi mogla da bude činjenica da sve veći broj korisnika provodi svoje vreme van News Feeda, a Facebook još ne prikazuje toliko oglasa na svojim drugim platformama, tako da one donose manju zaradu i zato ima smisla prebaciti fokus na njih.
Dobar deo korisnika gravitira i ka novoj video platformi Watch, da je to dovelo do promene stava Marka Zakerberga da video sadržaj uništava korisničko iskustvo na Facebooku.
Drugim rečima, budućnost Facebooka biće ono na čemu može da zaradi najviše novca, pa makar to ne bio i sam Facebook.
(Telegraf.rs)