Facebook nije jedini - i Twitter prodavao podatke kontroverznom naučniku iza Cambridge Analytica skandala
Da li zaista možemo da verujemo da je naša privatnost zaštićena na društvenim mrežama?
Nakon otkrića da je kompanija Cambridge Analytica ne nepropisan način došla do podataka miliona Facebook korisnika, mnogi su se zapitali - do kojih još podataka je dr Aleksandr Kogan došao?
A onda je usledio uznemirujuć odgovor - Twitter je potvrdio da je GSR, kompanija Aleksandra Kogana kupila pristup nasumičnim uzorcima javnih tvitova u petomesečnom periodu između decembra 2014. i aprila 2015. godine.
Uprkos tome, Twitter je za Bloomberg izjavio da, nakon unutrašnje provere, nije utvrđeno da je neko došao i do ličnih podataka ljudi koji koriste ovu društvenu mrežu.
Twitter prodaje određene informacije velikim organizacijama i kompanijama kako bi mogle da vrše ispitivanje javnog mnjenja tokom određenih događaja ili u vezi sa specifičnim temama i idejama.
Naravno, u pitanju nije veliko i skandalozno curenje podataka poput onog koje je pogodilo Facebook, ali to je najviše zbog toga što su podaci Twittera o korisnicima znatno manje lični i zato što nije potrebno otkrivati pravo ime i prezime prilikom otvaranja naloga.
Nakon što se ova informacija pojavila u medijima, predstavnici kompanije Cambridge Analytica objavili su da nikada nisu kupovali podatke do kojih je došao Kogan.
(Telegraf.rs)