Evo koliko bi vas tačno koštao Facebook u Srbiji ako bi bila uvedena pretplata
Da li ćemo ikada morati da plaćamo pretplatu Facebooku? I još važnije, koliko bi ona mogla da iznosi u Srbiji?
Mark Zakerberg je nedavno spomenuo ideju da bi Facebook uskoro mogao da dobije i verziju koja će se plaćati jer će biti oslobođena oglasa.
5 najbeskorisnijih opcija na Facebooku
Iako je Facebook trenutno potpuno besplatan - ne plaćamo njegovo skidanje i korišćenje, to je zato što nas društvena mreža bombarduje oglasima od kojih zarađuje novac.
Kako bi se vrati osnovama, povezivanju ljudi, a ne besomučnom serviranju reklama, Facebook bi mogao da u budućnosti dobije još jednu verziju koja bi se plaćala.
Postoje dva načina na koje bi plaćali Facebook. Jedan bi bio jednokratna direktna naplata za korišćenje - poput plaćanja Facebook aplikacije, a drugi bi mogao da bude neki vid mesečne pretplate.
Međutim, koliko bi ta pretplata mogla da iznosi...recimo u Srbiji?
Ako u obzir uzmemo dostupne podatke, Facebook je u Srbiji u 2016. godine ostvario zaradu od 3.350.000 evra, a aktivno ga koristi 3.5 miliona ljudi.
Kako bi prestao da nekome prikazuje oglase, Facebook mora da taj novac nadoknadi kroz pretplatu.
Dakle, ako podelimo totalnu godišnju zaradu društvene mreže u Srbiji sa brojem korisnika, dobijamo cifru od svega 1 evra na godišnjem nivou - što i ne bi bilo mnogo.
Naravno, ova cifra bi varirala od zemlje do zemlje i negde bi bila mnogo veća usled mnogo veće zarade od oglasa naspram broja ljudi koji ga koriste.
Primera radi, zarada Facebooka u Velikoj Britaniji je 2 milijardi funti, a koristi ga 40 miliona ljudi, tako da bi pretplata iznosila oko 50 evra godišnje.
Možda najrealniji način da dođemo do realne cifre jeste da pogledamo globalne brojke.
Facebook je u 2017. godini od reklama zaradio 30 milijardi evra, a koristi ga 2.2 milijarde ljudi.
To bi značilo da bi godišnja pretplata trebalo da iznosi 14 evra godišnje, ili nešto malo preko 1 evro mesečno.
Da li biste vi izdvojili ovaj novac kako biste koristili Facebook?
VIDEO: Kako da zaštitie svoj Fejsbuk profil
(Telegraf.rs)