Evo šta sve Facebook zna o vama: Količina podataka je nenormalno ogromna, a sve ste sami dozvolili
Korisnik može, u svakom trenutku, da proveri šta od reklama prati i da obriše grupe koje želi
Najmnogoljudnija država na svetu - Kina, ima milijardu i 373 miliona stanovnika, a najpopularnija društvena mreža milijardu i 860 miliona otvorenih naloga i milijardu i 373 miliona logovanja svaki dan. Međutim, Facebook može da koristi sve informacije o nama potpuno legalno.
Facebook ubija lozinke: Evo šta će ih zameniti
Sadržaj, koji je uglavnom besplatan, angažuje veliki broj korisnika svakoga dana. Osim tolikog broja sopstvenih korisnika, Facebook poseduje i popularne sajtove Messenger, Instagram i Whatsapp.
To znači da je Facebook u mogućnosti da na dnevnom nivou sakuplja ogroman broj podataka o svojim korisnicima.
Ti podaci se, potom, stavljaju na raspolaganje oglašivačima. Kako bi se povećale šanse za interakciju korisnika i oglašivača podaci o korisnicima se, potom, razvrstavaju u kategorije koje izgledaju ovako:
Na osnovu toga, odmah mogu da se vide intresovanja korisnika, datum rođendana, privatni detalji, imejl platforma i brauzer koju korisnik koristi, kao telefon koji upotrebljava.
Oglašivači prave pretpostvake na osnovu reakcija korisnika na naloge drugih korisnika i na reklame. One se zasnivaju i na stranicama koje su oni lajkovali, statusima, lajkovima i interakcijama prijatelja, detaljima o poslu, porodici i vezama.
I sve to što Facebook radi je potuno legalno, pošto su to informacije koje korisnici svojevoljno daju koristeći tu društvenu mrežu.
Korisnik može, u svakom trenutku, da proveri šta od reklama prati (tzv. Your ad preferences, klikom na Your Information > Your Categories) i da obriše grupe koje želi. To neće uticati na količinu reklama, ali će se one nešto ređe prikazivti.
(Telegraf.rs/Indy100.com)