LJUDI MASOVNO GASE FACEBOOK PROFILE jer ne mogu da podnesu ovu promenu koja dolazi i kod nas
Ovaj Facebookov potez svakako će ući u debatu o etici blokiranja oglasa
Facebook je na svojim desktop stranicama počeo da blokira programe koji služe za blokiranje oglasa, što znači da će korisnici konstantno biti "bombardovani" reklamama.
DA LI JE OVO NAJVEĆA PROMENA NA FACEBOOKU? Od sada će ovako izgledati aplikacija!
Bez obzira na to što neki korisnici Facebooka jednostavno ne žele da budu izloženi oglasima, najpopularnija društvena mreža na svetu im to ipak neće omogućiti.
- Oglasi koji remete željeno korisničko iskustvo su problem industrije, a rast u broju korisnika programa za blokiranje oglasa jak je signal da ljudi jednostavno ne žele da ih gledaju. Međutim, blokiranje oglasa je zapravo loše rešenje za taj problem- rekao je Endru Bosvort, Facebookov potpredsednik za oglase i poslovne platforme.
Facebookov potez svakako će ući u debatu o etici blokiranja oglasa. S jedne strane, online oglasi znaju biti naporni jer usporavaju učitavanje stranica i u nekim slučajevima štete iskustvu korisnika na pojedinoj stranici. Međutim, s druge strane, upravo su ti oglasi osnova poslovne strategije izdavača koji omogućavaju konzumaciju svojih sadržaja.
Oko 200 miliona ljudi širom sveta koristi programe za blokiranje oglasa na svojim računarima, a dodatnih 420 miliona ih blokira na svojim mobilnim telefonima. Neki izdavači pokušali su da ljude odgovore od blokiranja oglasa na njihovim stranicama molbama i uljudnim objašnjenjima.
Endru Bosvort iz Facebooka objašnjava da su programi za blokiranje oglasa "zasigurno loši za medije jer im je ukradena polovina vrednosti koju razmjenjuju s korisnicima". Međutim, umesto blokiranja svih oglasa, dodao je, Facebook mora da pronađe način boljeg način prikazivanja oglasa.
Facebookova mera do sada je možda najsnažniji potez jedne velike tehnološke kompanije protiv blokiranja oglasa. Naročito kada se u obzir uzme da Facebook svaki mesec oglase prikazuje 1,7 milijardi ljudi i zato što se ponosi time što svojim korisnicima donosi najbolje iskustvo.
Facebook neće svojim korisnicima oduzeti kontrolu nad oglasima koju su imali kada su mogli da biraju hoće li ih gledati ili ne. Korisnici će moći da odluče kakvi će im se oglasi prikazivati, odnosno moći će da kažu koji oglasi im se ne sviđaju.
Facebook je objasnio da ove promene neće uticati na korisnike koji mu pristupaju putem mobilnog internet pretraživača. Promene takođe neće uticati na Facebookove aplikacije budući da one već uključuju oglašavanje koje se ne može blokirati spoljnim programima.
Advokati blokiranja oglasa kao što je kompanija koja stoji iza programa AdBlock Plus smatra da je Facebookov potez loš iz perspektive korisnika i da im se uskraćuje pravo izbora, dok su drugi protiv poteza jer tako omogućuju da ih oglašivači prate, što nisu mogli kada su koristili programe za blokiranje oglasa.
(Telegraf.rs / Izvor: jutarnji.hr)