OTKRIVENO ZAŠTO SMO NAVUČENI NA FACEBOOK: Ovo su glavni razlozi!

Neki od najcitiranijih tekstova o psihologiji Facebooka u uglednom međunarodnom časopisu "Personality and Individual Difference"s bavili su se pitanjem privrženosti tolikog broja korisnika, pa su zaključili da su razlozi uglavnom dvojaki

Facebook je već neko vreme najpopularnija društvena mreža na svetu i nju koristi petina svetskog stanovništva. Njegova internet adresa nalazi se na drugom mestu po traženju, odmah iza Google-a, a prihod neprestano raste.

Ovo su tajne opcije na Facebooku, a verovatno nijednu niste probali dosad!

Mnogi se pitaju koji su glavni razlozi Facebookovog uspeha i neprestanog rasta broja korisnika i prihoda.

Tako masovan i ekonomski snažan, Facebook je po mnogima univerzum za sebe pa se i sve svestranije izučava. Osim raznih marketinških strana o kojima je napisano na stotine tekstova, predmet istraživanja je privrženost tolikog mnoštva ljudi Facebooku. Takođe, piše se o društvenoj patologiji povezanoj sa zloupotrebom Facebooka kao alata za prevare lakovernih. Pored toga, lažni profil na Facebooku često se koristi kako bi neka osoba bila izvrgnuta javnom sramoćenju.

Hrvatski stručnjaci analizirali su jezik i načine ponašanja korisnika Facebooka i utvrdili zanimljive pojave žargonske karakterizacije likova kao što su hijene, špijuni, emotivci, petlovi, lopovi... Hijene su korisnici koji nikada ništa ne komentarišu, a komuniciraju samo "smajlijima". Špijuni su sveprisutni ali ne ostavljaju tragove, a oni koji smatraju da je njihova dužnost da svim prijateljima s Facebooka požele dobro jutro nazivaju se petlovima.

Osim metafora, Facebook podstiče i proizvodnju novih reči, a neke od najpoznatijih su "lajkovanje", u značenju "sviđati se"; "fejs" ili "fejser" je korisnik mreže, dok je "fejsbučenje" preterano bavljenje koje možda vodi i do zavisnosti o Facebooku.

Neki od najcitiranijih tekstova o psihologiji Facebooka u uglednom međunarodnom časopisu "Personality and Individual Difference"s bavili su se pitanjem privrženosti tolikog broja korisnika, pa su zaključili da su razlozi uglavnom dvojaki - ljudi otvaraju profile na ovoj društvenoj mreži da bi zadovoljili potrebe za vlastitim pripadanjem i za predstavljanjem sebe drugima.

Časopis napominje da te potrebe mogu da deluju nezavisno, ali su često pod uticajem  niza drugih faktora, uključujući kulturu i sociodemografske odnose, te crte ličnosti kao što su introvertiranost, ekstraverzija, stidljivost, narcizam, neuroticizam, samopoštovanje i samopotvrđivanje. Te dve ljudske potrebe povezane su vrstama društva u kojima korisnici žive.

Dok pripadnici kolektivističkih i tradicionalnih društava više koriste Facebook da bi zadovoljili potrebu za pripadanjem, ljude iz individualističkih zapadnih kultura više motiviše potreba za samopredstavljanjem drugima.

U sklapanja prijateljstava i u odnosima Facebook članova važnu ulogu igra njihova fizička privlačnost, ponekad je jedan od najvažnijih kriterijuma u formiranju doživljaja drugoga. Zbog toga nije čudno da korisnici ponekad ulepšavaju svoju sliku i poboljšavaju podatke o sebi.

Što neka osoba ostvari više veza na Facebooku, popularnija je i traženija za prijatelja. Međutim, napominju autori, to ima svoju meru: nivo socijalne privlačnosti opada kod malog i kod prevelikog broja veza.

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(Telegraf.rs / Izvor: index.hr)