Nove promene Google-a će vas naterati da promenite svoj sajt!
Bez obzira na vreme kada je sajt postavljen, ko ga je i u kom programu napravio i koliko je to naplatio, održavanje sajta je neophodno
Promene koje je najpoznatiji svetski pretraživač Google uveo 21. aprila i te kako se tiču svih vlasnika sajtova, iako oni, kao velika grupa pripadnika različitih zanimanja, interesovanja i poslovnih opredeljenja, ne moraju da znaju šta je to algoritam, optimizacija, responsive dizajn, izrada sajtova
Da bi se novim pravilima prilagodili, vlasnici veb sajtova u Srbiji bi, pre svega, trebalo da poslušaju preporuku stručnjaka koja sledi.
Bez obzira na vreme kada je sajt postavljen, ko ga je i u kom programu napravio i koliko je to naplatio, održavanje sajta je neophodno. Slično kao održavanje stana, automobila, dvorišta ili bilo kog drugog poseda, odnosno vlasništva. Samo tako, funkcionisanje će biti u skladu sa novim uslovima i okolnostima, i, u slučaju sajta, dovešće posetioce i obavestiće ih o proizvodima i uslugama.
Održavanje sajta obično ne podrazumeva velike izdatke. Profesionalci koji se bave ovim poslom i stalno prate promene u internet okruženju, s vremena na vreme će pregledati da li je sve u redu i uskladiti, u delu koji se obično spolja ne vidi, pojedinačni sajt sa aktuelim zahtevima.
Evo šta je, dakle, od 21. aprila promenio Google.
Nagrada za sajtove prilagođene mobilnim uređajima
"Guglanje" i "izguglavanje" postali su uobičajeni termini za korišćenje najpopularnijeg pretraživača, a mobilni telefoni i tableti su uređaji sa kojih se i u Srbiji sve češće pristupa internetu. Vlasnici sajtova dobro znaju šta žele – da potencijalni kupci prilikom ukucavanja određene reči vide baš njihov, a ne sajt konkurencije, pri vrhu prve strane koja se otvori.
Veliki i moćni Google među milionima sajtova, pomoću sebi svojstvenog sistema koraka i poteza (algoritama), bira šta će prikazati prvo, drugo, treće... na prvoj, drugoj, trećoj... strani. Neki sajtovi su, tako, zbog svoje uređenosti i strukture prepoznati kao dobro organizovani i korisni, a drugi ne.
Nedavno su u Google-u odlučili da, u zadnjih desetak dana aprila, donekle promene način na koji će sajtovi stizati na prve strane, ukoliko korisnik pretraživanje vrši sa mobilnih uređaja. Visokim pozicijama biće nagrađeni sajtovi koji imaju responsive dizajn. Što ukratko znači – oni koji se dobro učitavaju na svim vrstama ekrana – od velikih monitora kompjutera, do malih ekrana mobilnih telefona, bez suvišnog pomeranja sadržaja i promene veličine kako bi se videle cele stranice. Sajtovi koji su prilagođeni mobilnim uređajima, ili koji su, kako se to kaže, „mobile friendly“ i koji se brzo, jednostavno i kompletno prikazuju na mobilnim telefonima i tabletima, biće bolje rangirani. Nezavisno od toga na kojem jeziku su napisani i gde su postavljeni.
Promena se nije se desila iznenada. Google ju je najavio tako što je krajem prošle godine obeležio sajtove prilagođene mobilnim telefonima i tabletima etiketom „mobile friendly“. Svim zainteresovanima takođe je omogućeno, pomoću onlajn alata „mobile friendly test“, da provere da li je neki sajt „mobile friendly“.
Indeksiranje Android aplikacija
Još jedna novost u Google rezultatima pretrage na mobilnim uređajima i rangovima sajtova stupila je na snagu 21. aprila, ali se, za sada, odnosi samo na Android aplikacije. Vlasnici sajtova koji korisnicima nude preuzimanje Android aplikacija imaće koristi ukoliko ih je Google indeksirao. Takve aplikacije će se ubuduće bolje rangirati u pretrazi koju vrše korisnici Android uređaja, uz direktan pristup aplikaciji sa strane na kojoj su Google rezultati pretrage.
Suvišno je naglašavati da navedene promene koje je uveo Google imaju smisla. U zemljama sa najrazvijenijom upotrebom novih informaciono-komunikacionih tehnologija i interneta oko dve trećine korisnika sajtovima pristupa sa mobilnih telefona i tableta, čak i na radnom mestu. U kompaniji Google sebi su postavili za cilj da im omoguće iskustvo korišćenja interneta na najvišem nivou.
(Telegraf.rs)