Fejsbuk oglasi od sada i u njuzfidu
Najveća društvena mreža počela je da primenjuje novi oblik oglašavanja, tužbe već pristižu
Gigant iz Menlo Parka počeo da je ubacuje oglase u njuzfidove svojih korisnika. Neće ih biti mnogo – samo jedan dnevno – ali za njih Fejsbuk neće tražiti nikakvu dozvolu od svojih korisnika. Umesto da se nalaze na levoj strani, označeni kao „sponzorisani“, pojavljivaće se nasumično na glavnoj strani na kojoj pratite aktivnosti svojih prijatelja i biće označeni kao „istaknuti“.
Zainteresovane kompanije će već sada moći da plaćaju te oglase, ako žele da budu primećene.
„Recimo da lajkujete stranicu vaše teretane. Neki od vaših prijatelja će to videti, neki neće. Vlasnik teretane će možda želeti da plati oglas kako bi osigurao da svi vaši prijatelji to vide“, objašnjava Fejsbuk u svom Centru za pomoć.
Da biste otkrili koji je post plaćen a koji nije, morate mišem da pređete preko oznake „featured“ i crni boks će iskočiti koji će vas obavestiti da se radi o plaćenom oglasu. Jedini način da ih se rešite je da ih brišete jednog po jednog.
Fejsbuk obaveštava da postoji više načina na koji oglas može da se pojavi na vašem njuzfidu. Kada stranica koju ste lajkovali izbaci nešto novo, ili kad vaš prijatelj nešto lajkuje, kada se ček-inuje, uključi neku aplikaciju ili zaigra igricu.
Još uvek nije jasno da li Fejsbuk planira da poveća taj prostor za oglašavanje sa jedne na više priča dnevno, ali se čini da nemaju nameru da odustano od ovog servisa iako je već pokrenuta tužba protiv njih u Kaliforniji jer se tvrdi da to krši zakon ove države koji propisuje da se ime osobe ne može koristiti u plaćenom oglasu bez saglasnosti te osobe.