Evo kako ćemo u budućnosti pretraživati internet
Svi znamo koliko se internet brzo menja i unapređuje, a naročito Google koji neprestano izbacuje novitete. Pročitajte šta se od pretraživača može očekivati u budućnosti i kojom će to količinom informacija o korisniku raspolagati
Internet pretraživači za deset godina neće biti ograničeni na unos teksta u računar ili mobilni telefon. Šta nas još čeka u ne tako dalekoj budućnosti?
Evolucija Google-ovog algoritma za pretraživanje ujedno otkriva i ponešto o viziji budućnosti razvoja najpopularnijeg pretraživača. Pogledajmo kako su izgledale veće nadogradnje.
Sve su to bili koraci ka razvoju algoritma koji će stvoriti novu generaciju informacija.
Brandy (2004) - latentno semantičko indeksiranje (Latent Semantic Indexing, LSI), koristi matematiku za prepoznavanje odnosa između koncepta unutar teksta.
Personalized Search (2005) - istorija pretraživanja ima uticaja na aktuelne rezultate pretraživanja.
Google Local (2005) - podaci o lokalnim firmama integrisani su u Google Maps.
Universal Search (2007) - vesti, video i lokalni rezultati integrisani su u obične rezultate pretrage.
Real-Time Search (2009) - integrisan je i društveni sadržaj, poput onog s Twittera.
Caffeine (2010) - poboljšano je indeksiranje web odredišta, što je pomoglo osvežavanju rezultata pretrage.
User Search (2012) - Google+ i autorstvo integrisani su u rezultate pretrage.
Venice (2012) - bolji rezultati za šire upite.
Knowledge Graph (2012) - informacije i slike relevantni za pretragu pojavljuju se uz redovne rezultate.
Nauku koja stoji iza algoritama za pretraživanje moguće je primeniti i u druge svrhe. Kad kombinujete više mobilnih uređaja i pokret „Internet stvari“, korištenje algoritma za pretraživanje postaje još važniji. Google verovatno ima najveće šanse da to izvede, naročito ako imamo u vidu rasprostranjenost Androida.
Ranija nastojanja povezivanja podataka o korisniku i njegovom ponašanju u rezultate pretrage upućuju na budućnost u kojoj će veštačka inteligencija biti korišćena za bolja predviđanja šta korisnik želi da zna čak i pre nego što postavi pitanje. Google Now je dobar primer rane generacije tog pristupa, a Glass jasno pokazuje drugačiji način isporuke takvih rezultata pretrage. Sve se više toga kreće prema proširenoj stvarnosti (augmented reality), a Google želi to i da iskoristi.
U bližoj budućnosti pretraživač će znati vašu lokaciju, istoriju pretraživanja, kupovine i putovanja, pa će moći da proceni šta je to što želite da znate i da vam informaciju i pre nego što je zatražite i to verovatno na ekranu naočara, ručnom satu, možda čak i elektronskim sočivima.
Iako bi bilo zgodno imati pri ruci takvog pomoćnika, pomalo je strašno to što zna sve o nama. Ako te informacije padnu u pogrešne ruke, stvari bi mogle postati veoma komplikovane. Ipak, to je možda i cena napretka.
Uređaji s govorom koji koriste Google Translate mogli bi vam omogućiti komunikaciju s ljudima iz celog sveta, bez obzira na jezik koji govore. Nosivi uređaji koji prate vaše zdravstveno stanje i koriste pretraživač mogli bi da vas savetuju oko načina ishrane i vežbanja. Mobilni GPS uređaji za vaš automobil mogli bi da koriste pretraživač kako bi pronašli najkraći put do vašeg odredišta.
(Telegraf.rs/ Izvor: singularityhub.com)