Saznajte zašto nam izlaze reklame na Facebook-u
Reklame za sada još uvek nije moguće isključiti. Kada bi kompanija odustala od "ads" sistema, verovatno bi propala, s obzirom da najveći deo prihoda zarađuje zahvaljujući njemu
Facebook pokušava da reši problem zbog kojeg su ga mnogi njegovi korisnici kritikovali. U pitanju su brojne reklame, a nova opcija koju će ova društvena mreža ubaciti, omogućiće nam da saznamo zašto nam prikazuje određene reklame, kao i kako da ih isključimo.
Kompanija je 2012. godine predstavila reklame (ads) koje su bazirane na osnovu sajtova koje posećujemo van Facebook-a. Ukoliko posetite neki sajt koji se bavi prodajom tehnologije na primer, postoji velika verovatnoća da ćete na ovoj društvenoj mreži videti i neku reklamu sa već posećenog sajta.
Nedavno je Facebook počeo i da "uključuje" signale sa velikog broja različitih sajtova. Tako, na primer, ukoliko ste posetili neki sajt vezan za automobile ( Toyota, Ford, Chevrolet na primer), ova društvena mreža će zaključiti da ste u potrazi za kupovinom automobila i prikazivaće vam reklame koje su u vezi sa tim.
Ukoliko često dobijate reklame i pitate se zbog čega, sada možete dobiti i odgovor. Klikom na određenu reklamu, pojaviće se opcija "Why am I seeing this ad?" koja će vam objasniti razlog zbog kojeg vidite baš taj specifičan oglas. Korisnici koje ne žele da dobijaju određene informacije mogu ih isključiti, a moguće je i izmeniti vaš "ad (reklamni)" profil.
Međutim, reklame za sada još uvek nije moguće isključiti. Pružajući način da se izbegne targetovanje velikog broja kompanija koji se na ovaj način reklamira, Facebook pokušava da smanji broj kritika koje je doživeo u poslednje vreme. Kompanija međutim neće odustati od kompletnog "ads" sistema, što je i razumljivo, jer na njemu zarađuje najveći deo prihoda.
(Telegraf.rs / Izvor: mashable.com)