Digital Day 2014: Srbi više vole Fejsbuk od Tvitera

Na konferenciji Digital Day predstavljeni su rezultati istraživanja koja pokazuju da samo šest odsto ispitanika u Srbiji ne koristi Fejsbuk, dok Tviter ne koristi čak 68 odsto njih

IAB Srbija, asocijacija za podršku razvoju digitalnog i interaktivnog marketinga u Srbiji, organizovala je četvrtu po redu stručnu konferenciju Digital Day u Domu omladine Beograda, posvećenu "povezivanju potrošača u pokretu".

Program je otvorio Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Serbia i medija menadžer u agenciji Direct Media, koji je predstavio rezultate najnovijeg Mind Take istraživanja.

U 2013. godini u Srbiji je zabeležen rast internet penetracije od 6% i rast ulaganja u onlajn oglašavanje od 13%. Takođe, vrlo je primetan rast upotrebe mobilnih uređaja, tableta i pametnih telefona za pristupanje internetu. Fejsbuku sa računara pristupa 48% korisnika u Srbiji, sa mobilnih telefona i tableta 8%, a 38% njih koristi i računare i mobilne uređaje za tu namenu.

Sa računara tvituje 14%, sa pokretnih uređaja 7%, a sa oba uređaja 10% korisnika Tvitera. Svega 6% ispitanika u Srbiji reklo je da ne koristi Fejsbuk, dok Tviter ne koristi čak 68% njih.

Ionel Naftanaila, direktor tehnologije i poslovanja u IAB Europe, u svom izlaganju govorio je o regulaciji digitalnog tržišta Evrope, o pitanju zaštite privatnosti kome evropski zakonodavci poklanjanju veliku pažnju. Prezentujući rezultate iz najnovijeg IAB Adex istraživanja, Naftanaila je naveo da je 37% ispitanika izjavilo da ne koristi servise za lociranje zbog straha za svoju privatnost.

Prema rečima Emila Pavlovskog, iz kompanije Gemius, internet penetracija i „saobraćaj” na mobilnim uređajima u regionu Centralne i Istočne Evrope se ubrzavaju. Najrazvijenije je tržište Češke sa internet penetracijom od 96%, dok se Srbija (58,8%) nalazi ispred Hrvatske (58%), Rumunije (51%) i Turske (42%).

Na četvrtom po redu Digital Day-u, posetioci su bili u prilici da čuju izlaganja i drugih uglednih svetskih stručnjaka iz oblasti digitalnog marketinga kao što su: Kalin Rotarus, direktor kompanije BCCR, Akoš Sabo iz agencije Adaptive Media, i Rupert Slejd, jedan od lidera PhD Worldwide za Centralno-Istočnu Evropu.

(Telegraf.rs)