Evo kako izgleda rat Facebooka i Googlea!

Facebook je potrošio milijarde dolara na Instagram, Face.com, WhatsApp, a pre par dana kupio je i kompaniju za virtuelnu stvarnost Oculus, a Google je milijarde uložio u automobile koji sami voze, vojne robote i pametne kućne aparate

Čini se da su Facebook i Google već neko vreme u borbi za nove tehnologije. Prema pisanju portala CNN Money, ove kompanije troše milijarde dolara ne bi li održale korak sa novim tehnologijama i osigurale svoj opstanak na ovom promenljivom tržištu.

- Facebook za sada odlično radi, ali su svesni da, poput MySpace-a, lako mogu biti prevaziđeni - tvrdi Carl Howe, IT analitičar Yankee Group kompanije.

Upravo zato je Facebook potrošio milijarde dolara na mrežu za razmenu fotografija Instagram, softver za prepoznavanje lica Face.com, aplikaciju za ćaskanje WhatsApp, a pre par dana je kupio i kompaniju za virtuelnu stvarnost Oculus. Google je sa druge strane svoje milijarde uložio u automobile koji sami voze, nosive gedžete, vojne robote i najskorije u kupovinu Nest, kompanije koja proizvodi pametne kućne aparate.

U ovom trenutku u pitanju su dugoročni ulozi, budući da nijedna od ovih kupovina nije mnogo udaljila kompanije od njihove osnovne delatnosti.

- Facebook i Google za cilj imaju da zadrže i prošire svoju nadmoć na polju tehnologija, kako među sobom, tako i u odnosu na ostalu konkurenciju - objašnjava Laura DiDio , glavni analitičar IT konsultantske kuće ITIC.

Za sada, blagu prednost u ovoj borbi odnosi Google. Najpre zbog činjenice da poseduje 59 milijardi dolara u kešu, što ovoj kompaniji daje dovoljno prostora da s’ vremena na vreme napravi lošu procenu po pitanju svojih ulaganja, poput kupovine Motorole za 12,5 milijardi dolara 2011. godine. Ali i zbog toga što je osnovna usluga Google-a, katalogizacija informacija, daleko šira od povezivanja ljudi koje nudi Facebook.

Pa ipak, obema kompanijama treba odati priznanje. Portal CNN Money primećuje da izvršni direktori Google-a Larry Page i Facebook-a Zuckerberg prepoznaju da nije nimalo lako ostati večno na vrhu tehnološkog sveta, kada su tolike kompanije, nekada predvodnice ove industrije, potpuno propale jer nisu uspele da se prilagode novom talasu tehnologija.

(Telegraf.rs)