Amazon sada prodaje i automobile

Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Amazon

Amazon je lansirao platformu Amazon Autos, otvarajući novo poglavlje u procesu kupovine automobila putem interneta. Kupci u Sjedinjenim Američkim Državama sada mogu birati i naručiti automobile kao da kupuju svakodnevne potrepštine.

Platforma trenutno nudi isključivo vozila marke Hjundai, dok se očekuje proširenje ponude sledeće godine na druge brendove. Kupci imaju mogućnost filtriranja prema modelu, boji, tipu goriva i dodatnim karakteristikama. Ipak, dostava automobila na adresu nije deo ponude — vozilo se preuzima u lokalnim salonima. Proces uključuje i elektronsko potpisivanje dokumentacije, što dodatno pojednostavljuje kupovinu.

Fan Đin, globalni direktor Amazon Autos, izjavio je: "Partnerstvom sa dilerima i brendovima redefinišemo način na koji ljudi kupuju automobile, čineći ga transparentnijim i pristupačnijim." Amazon nastoji da poveže jednostavnost internetske kupovine sa jednim od najvećih ličnih ulaganja — kupovinom automobila.

Prednosti i ograničenja nove platforme

Iako nova usluga eliminiše cenkanje i direktan kontakt sa prodavcima, što će neki smatrati prednostima, drugi bi mogli da osete nedostatak mogućnosti probnih vožnji i personalizovanih saveta. Cena automobila je unapred određena, a pregovaranje nije moguće, što bi moglo odvratiti one koji traže fleksibilnije opcije.

Amazon Autos takođe omogućava zamenu starog vozila. Kupci mogu dobiti procenu vrednosti svog vozila online i zameniti ga prilikom preuzimanja novog. Sledeće godine se planira uvođenje dodatnih opcija, uključujući leasing i različite vrste finansiranja.

Trenutno, Amazon Autos posluje u 48 gradova SAD, uključujući Njujork, Los Anđeles i Hjuston. Širenje na nove lokacije je već u planu za narednu godinu. Ovaj potez Amazona označava značajan korak u modernizaciji automobilskog tržišta, inicijativu koja se priprema od 2017. godine.

(Telegraf.rs)