Da li je Apple ovim potezom "ubio" društvene mreže?
Apple je sa iOS 18 uveo niz novih funkcija, među kojima su se najviše istakle opcije vezane za veštačku inteligenciju. Ipak, manje primećena promena u načinu deljenja kontakata mogla bi značajno da utiče na razvoj novih društvenih mreža, što bi moglo da uzdrma čitavu industriju.
Godinama unazad, sinhronizacija kontakata bila je ključna za rast platformi kao što su Instagram, WhatsApp i Snapchat, jer je omogućavala korisnicima da brzo povežu svoj adresar sa aplikacijom i pronađu prijatelje. Međutim, iOS 18 sada omogućava korisnicima da sami biraju koje kontakte žele da podele, umesto da automatski daju pristup celokupnoj listi.
Ova promena je izazvala zabrinutost među developerima, posebno onima koji tek lansiraju svoje aplikacije, jer veruju da će sada teže uspeti da privuku korisnike. Nikita Bir, osnivač nekoliko popularnih aplikacija, opisao je ovu promenu kao "kraj sveta" za društvene mreže zasnovane na povezivanju prijatelja.
Da li je Apple zaista otežao rad društvenih aplikacija?
Prema rečima developera, mogućnost selektivnog deljenja kontakata može značajno smanjiti broj korisnika koji brzo pronalaze svoje prijatelje u novim aplikacijama, što otežava njihov rast. Statistike pokazuju da je kod pojedinih startapa došlo do smanjenja sinhronizacije kontakata za 25% nakon uvođenja iOS 18, što je za mnoge društvene mreže ključno za rast.
S druge strane, Apple smatra da je ovo poboljšanje za privatnost korisnika, jer im daje veću kontrolu nad time koje kontakte dele. Mnogi korisnici, prema Apple-u, žele da zadrže privatnost i ne dele sve kontakte, poput bivših partnera ili poslovnih kontakata.
Ipak, veće kompanije kao što su Facebook i Instagram neće biti toliko pogođene ovim promenama, jer već imaju ogromne baze korisnika. Startapi, s druge strane, mogu osetiti posledice jer nemaju iste resurse i korisničke baze.
Novi svet društvenih aplikacija?
Postavlja se pitanje da li će ovaj potez Apple-a suštinski promeniti dinamiku razvoja društvenih aplikacija. Već se spekuliše da bi aplikacije zasnovane na preporukama sadržaja, kao što je TikTok, mogle da profitiraju, jer se ne oslanjaju na mreže prijatelja, već na algoritme koji prikazuju sadržaj prema interesovanjima korisnika.
(Telegraf.rs)