Da li vas pametni telefon prisluškuje? Isplivali novi dokumenti, pominju se Google i Facebook
Novi izveštaj ukazuje na to da kompanije kao što su Facebook i Google možda koriste mikrofone na našim pametnim telefonima kako bi slušali razgovore i na osnovu toga plasirali reklame. Dokumenti koji su procurili i do kojih je došao 404 Media ukazuju na postojanje softvera nazvanog "Active Listening", koji koristi veštačku inteligenciju za prikupljanje podataka u realnom vremenu tako što snima naše razgovore. Ovi podaci se potom kombinuju sa našim ponašanjem na mreži kako bi se kreirali precizniji ciljani oglasi.
Prema izveštaju, Active Listening softver razvila je kompanija Cox Media Group (CMG), veliki igrač na tržištu TV i radio emitovanja, koji je navodno jedan od partnera Facebook-a u oblasti marketinga. Dokumenti pokazuju da CMG koristi ovaj softver za prikupljanje glasovnih podataka sa pametnih uređaja, što im omogućava još preciznije ciljanje oglasa. Prema tvrdnjama, Amazon, Facebook i Google su među klijentima koji koriste ovaj softver.
Otkriće ovog softvera izazvalo je ozbiljne posledice. Nakon što je portal 404 Media objavio izveštaj, Google je odmah uklonio CMG sa liste svojih partnera, što je podstaklo Facebook da započne reviziju svog partnerstva sa ovom kompanijom kako bi utvrdio da li je došlo do kršenja uslova korišćenja platforme.
Jedno od ključnih pitanja koje se postavlja jeste legalnost ovakvih aktivnosti. Iako zvuči šokantno, legalno je da aplikacije i uređaji prisluškuju korisnike, a često se ova mogućnost krije u uslovima korišćenja koje većina nas automatski prihvata prilikom preuzimanja ili ažuriranja aplikacija. Na ovaj način, Active Listening postaje deo našeg svakodnevnog iskustva na pametnim telefonima, iako mnogi korisnici toga nisu svesni.
Ovaj izveštaj ponovo je otvorio raspravu o privatnosti korisnika i načinu na koji velike tehnološke kompanije koriste naše podatke za profit. Ostaje da se vidi kako će se situacija dalje razvijati, ali je jasno da će pitanje privatnosti ostati u centru pažnje korisnika širom sveta.
(Telegraf.rs)