Google i Meta uhvaćeni u laži: Giganti tajno ciljali decu reklamama, pa otkazali kampanju nakon izveštaja

Vreme čitanja: oko 1 min.

Ova kampanja je izvedena tako što su oglasi usmeravani ka grupi korisnika označenih kao "nepoznati" u reklamnim sistemima Google-a, kako bi se prikrilo da su u pitanju maloletnici

Foto/kolaž: Shutterstock, Telegraf.rs

Prema izveštaju Financial Times-a, Google i Meta su organizovali tajnu kampanju koja je namerno ciljala tinejdžere starosti između 13 i 17 godina sa Instagram reklamama na YouTube platformi, kršeći tako pravila same kompanije Google. Ova kampanja je izvedena tako što su oglasi usmeravani ka grupi korisnika označenih kao "nepoznati" u reklamnim sistemima Google-a, kako bi se prikrilo da su u pitanju maloletnici.

Prema Google-ovim uputstvima za oglašavanje, kategorija "nepoznati" obuhvata korisnike čija starost, pol, roditeljski status ili prihodi nisu identifikovani, što omogućava oglašivačima da dođu do šire publike. Međutim, Google je, prema izveštaju, znao da su mnogi od tih "nepoznatih" korisnika zapravo maloletnici, što je omogućilo kompaniji da zaobiđe sopstvena pravila o zabrani ciljanja reklama na osnovu uzrasta, pola ili interesovanja korisnika mlađih od 18 godina, koja su uvedena još 2021. godine.

Spark Foundry, američka podružnica oglašivačkog giganta Publicis, sarađivala je sa Google-om i Meta-om kako bi sprovela ovu nelegalnu marketinšku kampanju u Kanadi između februara i aprila ove godine, a zatim je program testiran i u SAD-u u maju. Cilj kampanje bio je proširenje na međunarodna tržišta i promocija dodatnih usluga poput Facebook-a, sve to u trenutku kada Google-ovi prihodi od oglašavanja opadaju, a mlađi korisnici Mete prelaze na konkurentske platforme kao što je TikTok.

Google je sada pokrenuo istragu povodom ovih optužbi, a kampanja je otkazana. U izjavi za Financial Times, Google je naglasio: "Zabranjujemo personalizovane reklame za osobe mlađe od 18 godina, tačka. Preduzećemo dodatne mere kako bismo osigurali da naši prodajni predstavnici ne pomažu oglašivačima ili agencijama u pokušaju da zaobiđu naša pravila."

(Telegraf.rs)