Google prikazao reklamu na Olimpijskim igrama koja je izazvala gnev: "Uništavate ljudskost..."

Vreme čitanja: oko 2 min.

"Umesto da vodi svoju ćerku da koristi svoje reči i komunicira autentično, on je uči da se oslanja na AI za ovu ključnu ljudsku veštinu"

Foto: Google/YouTube Screenshot

Google je tokom Olimpijskih igara prikazao reklamu u kojoj otac koristi Gemini četbot da pomogne svojoj ćerki da napiše pismo omiljenoj olimpijskoj šampionki, što je izazvalo burne reakcije na internetu.

Mnogi su smatrali da je reklama neprikladna jer prikazuje kako AI može da uništi suštinsku ljudskost iz tradicije pisanja pisma herojima koje bi trebalo da bude ručno napisano i iskreno.

Međutim, neki ističu da reklama pažljivo naglašava kako Gemini pomaže "sa nacrtom", dovoljno da se započne. To je upravo ono što mnogi korisnici danas traže od četbota – pomoć u prevazilaženju blokade pisanja i dobijanje početnih ideja.

Reklama "Draga Sidni" prikazuje oca koji traži pomoć od Gemini četbota za pisanje pisma, dajući personalizovane informacije o ljubavi njegove ćerke prema Sidni Meklaflin-Levron. Gemini brzo generiše nacrt.

Internet je brzo reagovao, kritikujući reklamu ne samo zbog predlaganja nacrta za pisanje pisma, već i zbog promovisanja lenjog roditeljstva. NPR voditeljka Linda Holms napisala je na Bluesky: "Sedite sa svojim detetom i napišite pismo zajedno! Zgrožena sam celom idejom."

"Umesto da vodi svoju ćerku da koristi svoje reči i komunicira autentično, on je uči da se oslanja na AI za ovu ključnu ljudsku veštinu", napisala je Šeli Palmer, profesor medija na Univerzitetu Sirakjuz na svom blogu.

S druge strane, mnogi korisnici smatraju da četboti kao što su Gemini, ChatGPT i Claude nude korisna rešenja za "stres od praznog papira" i pomažu u prevazilaženju blokade pisanja. Generativna AI može stvoriti nacrt na osnovu smernica, a zatim svako ko se bori sa pisanjem može taj nacrt pretvoriti u nešto ličnije.

Google je istakao da je cilj reklame bio da se proslavi tim SAD-a i pokaže kako Gemini aplikacija može pružiti početnu tačku, ideju ili rani nacrt za nekoga ko traži inspiraciju za pisanje. "Verujemo da AI može biti odličan alat za unapređenje ljudske kreativnosti, ali nikada ne može da je zameni", rekla je Alana Bil, menadžerka za komunikacije u Google-u.

(Telegraf.rs)