Koliko će automobili, sada kada su postali "računari na točkovima", dobijati ažuriranja?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Automobilska industrija je već dugo zagovarala prednosti vozila definisanih softverom, što podrazumeva da se automobili mogu ažurirati tokom vremena, poput pametnih telefona. Ali koliko dugo?

Foto: Shutterstock

2022. godine, Džejk Braun, telekomunikacioni stručnjak iz Čatanuge, kupio je polovni Volkswagen Passat iz 2017. godine. Kao tehnološki entuzijasta, bio je uzbuđen zbog novih, povezanih funkcija automobila, uključujući mogućnost daljinskog pokretanja putem telefona.

Međutim, Braun je čuo da neki Volkswagenovi modeli imaju problema sa povezanim funkcijama zbog toga što je AT&T, partner Volkswagena za povezivost, te godine ugasio svoju 3G mrežu. Gašenje 3G mreže ostavilo je vozače nekih Volkswagen modela, proizvedenih između 2014. i 2019. godine, bez pristupa Car-Net uslugama. Car-Net uključuje daljinsko pokretanje, ali i automatizovana servisna obaveštenja, pomoć u hitnim slučajevima, upozorenja protiv krađe i daljinska automatska obaveštenja o sudarima, piše Wired.

Automobilska industrija je već dugo zagovarala prednosti vozila definisanih softverom, što podrazumeva da se automobili mogu ažurirati tokom vremena, poput pametnih telefona. Ali koliko dugo? Današnji telefoni dobijaju ažuriranja šest do osam godina nakon kupovine. Samsung i Google pružaju Android OS i bezbednosna ažuriranja sedam godina, dok Apple prestaje da podržava uređaje nakon sedam godina.

Ovo možda neće biti dovoljno u svetu automobila, gde je prosečna starost vozila na putevima sve veća. Nedavno istraživanje pokazalo je da su automobili i kamioni u SAD dostigli novi rekord prosečne starosti od 12,6 godina, što znači da softver automobila koji se danas proizvodi treba da funkcioniše i poboljšava se sve do 2036. godine.

Automobilska industrija nije dala značajna obećanja o tome koliko dugo planira da ažurira svoja novija, softverom podržana vozila. Ako vozila izgube sposobnost ažuriranja pre nego što stignu do otpada, njihova vrednost pri preprodaji značajno će pasti.

Volkswagen je naveo da veruje da gašenje 4G mreža neće početi pre 2035. godine, što znači da će većina njihovih 4G vozila imati povezanost najmanje 10 godina. Ipak, eksperti su skeptični i žele da proizvođači automobila budu jasniji o tome kako i kada planiraju da ažuriraju svoja vozila.

(Telegraf.rs)