Teksas zamenjuje hiljade ljudi koji ocenjuju ispite veštačkom inteligencijom
Prema izveštajima, novi sistem koristi tehnologiju obrade prirodnog jezika, sličnu tehnologiji koja pokreće četbotove kao što je ChatGPT
Ocenjivanje državnih testova uz pomoć veštačke inteligencije postaje realnost u Teksasu. Državna agencija za obrazovanje (TEA) počela je sa implementacijom sistema veštačke inteligencije za ocenjivanje otvorenih pitanja na STAAR testovima, sa ciljem da se smanji broj potrebnih ocenjivača i uštedi između 15 i 20 miliona dolara godišnje.
Prema izveštajima, novi sistem koristi tehnologiju obrade prirodnog jezika, sličnu tehnologiji koja pokreće četbotove kao što je ChatGPT, da razume i oceni odgovore učenika. Ovaj pristup je uveden zbog povećanja broja otvorenih pitanja na STAAR testovima, koji su prethodne godine redizajnirani kako bi uključili manje pitanja na izbor i više otvorenih odgovora.
Hoze Rios, direktor za ocenjivanje učenika u TEA, ističe da su otvoreni odgovori važni za evaluaciju razumevanja učenika, ali zahtevaju znatno više vremena za ocenjivanje. Kao rešenje, TEA je razvila sistem koji je treniran na osnovu 3.000 odgovora učenika koji su prethodno ocenjeni od strane ljudi. Takođe, planirano je da se četvrtina svih ocena dobijenih putem veštačke inteligencije ponovo proveri od strane ljudskih ocenjivača, kao i ocene koje sistem ne uspe adekvatno da obradi, na primer kod upotrebe slenga ili odgovora na stranom jeziku.
Međutim, neki obrazovni radnici izražavaju zabrinutost u vezi sa novim sistemom. Lori Rap, školski nadzornik Luivil okruga, izvestila je o značajnom povećanju nultih ocena kada je sistem bio probno korišćen u decembru 2023. godine, što baca sumnju na efikasnost i pouzdanost automatizovanog ocenjivanja.
Uprkos izazovima, TEA naglašava da je njihov sistem zatvoren i da se razlikuje od uobičajenih AI sistema jer ne koristi algoritme za progresivno učenje, već se oslanja na fiksne parametre unapred određene tokom treniranja sistema. Ovo bi trebalo da minimizira mogućnost grešaka i nepravilnosti u ocenjivanju.
Kako se veštačka inteligencija sve više koristi u obrazovnim procesima, ostaje da se vidi kako će se ovi sistemi razvijati i adaptirati na izazove realnog sveta, te kako će biti prihvaćeni od strane obrazovne zajednice.
(Telegraf.rs)