Google se okreće regulatorima kako bi naterao Apple da otvori iMessage
Google je otvoreno izrazio želju da Apple prihvati RCS, standard za poruke, predstavljen kao naslednik SMS-a, kroz kampanju #GetTheMessage
Google, u saradnji sa nekoliko vodećih evropskih telekomunikacionih operatera, apeluje na Evropsku komisiju da uspostavi regulativu nad uslugom iMessage kompanije Apple, smatrajući je ključnom tačkom komunikacije između poslovnih korisnika i njihovih klijenata.
U pismu koje je došlo do javnosti preko Financial Times-a, navodi se da bi iMessage trebalo da se tretira kao "osnovna platforma" u skladu sa novim Zakonom o digitalnim tržištima (DMA) Evropske unije.
Pismo dolazi u trenutku dok Evropska komisija istražuje da li iMessage ispunjava kriterijume da bude regulisan pod strogim pravilima DMA.
Google je otvoreno izrazio želju da Apple prihvati RCS, standard za poruke, predstavljen kao naslednik SMS-a, kroz kampanju #GetTheMessage.
Hiroši Lokhajmer, viši potpredsednik Google-a, prošle godine je na Twitteru izjavio: "Strategija Apple-a da zadrži korisnike unutar svog ekosistema putem iMessage-a je dobro dokumentovana. Upotreba vršnjačkog pritiska i maltretiranja kao sredstva za prodaju proizvoda je licemerna za kompaniju koja u svom marketingu ističe humanost i jednakost. Standardi koji postoje danas mogu to rešiti."
Aplikacija Messages kompanije Apple već omogućava slanje poruka preko platformi putem SMS-a. Međutim, poboljšane funkcije iMessage-a, kao što su enkripcija i fotografije i video zapisi boljeg kvaliteta, ekskluzivne su za Apple-ov ekosistem. Korisnici iMessage komuniciraju pomoću "plavih balona" koji imaju ove funkcije, dok su svi ostali svedeni na "zelene".
Pismo, koje je, kako FT primećuje, potpisao neimenovani viši potpredsednik Google-a zajedno sa direktorima Vodafone-a, Deutsche Telekom-a, Telefónica-e i Orange-a, tvrdi da iMessage ispunjava uslove da bude osnovna (engl. core) platforma pod DMA. Naime, servisom upravlja kompanija sa godišnjim prihodom većim od 7,5 milijardi evra i najmanje 10.000 mesečnih aktivnih poslovnih korisnika u EU. Fokus na poslovne korisnike odražava činjenicu da "čuvari kapija" i njihove osnovne platforme pružaju važnu vezu između poslovanja i potrošača prema DMA.
"Preko iMessage-a, poslovni korisnici mogu slati poruke sa svim funkcijama samo korisnicima iOS-a i moraju se osloniti na tradicionalni SMS za sve ostale korisnike", navodi se u pismu koje je poslato komesaru za unutrašnje tržište Tijeriju Bretonu. iMessage je važna tačka komunikacije između poslovnih korisnika i njihovih klijenata, i to je "bez sumnje opravdanje za označavanje Apple-a kao "čuvara kapije" za svoju uslugu iMessage", tvrdi se u pismu.
Apple je Financial Times-u rekao: "Danas potrošači imaju pristup širokom spektru aplikacija za razmenu poruka i često koriste više njih odjednom, što odražava koliko je lako preći sa jedne na drugu."
"iMessage je dizajniran i promovisan za lične komunikacije potrošača, i radujemo se što ćemo objasniti komisiji zašto je iMessage izvan dometa DMA", navodi se u izjavi. Prema Komisiji, Apple je ranije tvrdio da iMessage nije dovoljno popularan u EU da bi bio označen kao osnovna, odnosno core platforma, i da mu nedostaju podrška za funkcije usmerene na poslovanje, poput API-ja.
Istraživanje Komisije o tome da li bi iMessage trebalo označiti kao core platformu koja će moći da bude regulisana pod DMA je u toku. Očekuje se odluka pre februara naredne godine.
(Telegraf.rs)