BMW najavljuje prekretnicu u tehnologiji baterija, izaziva Teslu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nova poboljšana litijum-jonska baterija imaće 30% povećanje energetske efikasnosti i brzine punjenja. Trošak proizvodnje iznosi 50% današnjih troškova

Foto: Shutterstock.com

U trci za dominaciju na tržištu električnih vozila, BMW je napravio značajan korak napred, predstavljajući nove tehnološke inovacije koje bi mogle da predstave prekretnicu u borbi protiv Tesle.

Sa novom generacijom litijum-jonskih baterija i revolucionarnom arhitekturom vozila, BMW postavlja nove standarde u ovoj brzo razvijajućoj industriji.

30% veća energetska efikasnost sa novim baterijama

BMW-ova najnovija litijum-jonska baterija obećava impresivno povećanje energetske efikasnosti od 30%, kao i brže punjenje. Ovo postižu kroz inovativni dizajn cilindričnih baterijskih ćelija, koje su po dimenzijama slične limenkama piva, sa prečnikom od 46 milimetara. BMW planira da koristi dve varijante ovih ćelija - jedne visine 95 milimetara i druge 120 milimetara. Osim veće efikasnosti, ovaj pristup obećava i znatno smanjenje troškova proizvodnje - za čak 50% u odnosu na trenutne troškove.

Ekološki održiva proizvodnja baterija

Ekološki aspekt nije zapostavljen. BMW-ove baterije sadrže manje kobalta u katodi, a anode su obogaćene silicijumom, što predstavlja značajan napredak u odnosu na trenutne tehnologije. Korišćenje recikliranih materijala i cilj smanjenja emisije CO2 za 60% dodatno govori o BMW-ovom posvećenju održivosti.

Predstavljanje modela Neue Klasse na IAA sajmu u Minhenu predstavlja još jedan ključan momenat u BMW-ovoj električnoj ofanzivi. Neue Klasse nije samo novi model automobila, već i potpuno nova arhitektura vozila, dizajnirana isključivo za električne automobile. Razlikuje se od sadašnje BMW-ove mešovite platforme, koja podržava i motore s unutrašnjim sagorevanjem i elektromotore. BMW obećava smanjenje troškova proizvodnje, a Neue Klasse će takođe uvesti novi dizajn, kao i inovativne metode proizvodnje.

BMW protiv Tesle: Borba titana

U ovom trenutku, Tesla drži primat na tržištu električnih vozila, ali BMW-ove najave i inovacije ukazuju na to da se tržišna dinamika može promeniti. Ubrzani razvoj tehnologija, smanjenje troškova i povećanje efikasnosti mogu biti ključni faktori u BMW-ovoj strategiji za dostizanje i prestizanje Tesle.

BMW-ov napredak u ovoj oblasti ne samo da predstavlja značajan tehnološki pomak, već i nagoveštava sve intenzivniju trku u industriji električnih vozila, gde su inovacije ključ uspeha. Kako se razvija ova fascinantna trka, svi pogledi su uprti u ove dve kompanije, čija rivalstva obećavaju oblikovanje budućnosti automobilske industrije.

(Telegraf.rs)