Evropa zabranila kompaniji Meta da koristi lične podatke korisnika za personalizovane reklame
EDPB je naložio irskom Organu za zaštitu podataka (DPA) da primeni tu zabranu na jedinstvenom tržištu
Evropski zvaničnici naložili su irskom regulatoru za privatnost da u naredne dve nedelje zabrani kompaniji Meta obradu ličnih podataka za potrebe oglašavanja na celom jedinstvenom tržištu Evrope.
Odluka je usledila nakon što je u septembru norveška Agencija za zaštitu podataka, Datatilsynet, zatražila od Evropskog odbora za zaštitu podataka (EDPB) da proširi norvešku zabranu obrade ličnih podataka od strane Meta - preko Facebook-a i Instagram-a - na čitavo područje Evropskog ekonomskog prostora (EEA), koji uključuje i lokalne države van EU. To bi predstavljalo veliku prepreku za planove društvenog umrežavanja koje Meta ima.
I tako će biti: EDPB je naložio irskom Organu za zaštitu podataka (DPA) da primeni tu zabranu na jedinstvenom tržištu.
"Nakon pažljivog razmatranja, EDPB je smatrao neophodnim da naloži [DPA] da nametne zabranu obrade podataka na nivou EEA, koja je upućena Meti", rekla je predsednica EDPB Anu Talus u saopštenju.
Talus je rekla da je DPA utvrdila da Meta nije ispoštovala naredbe koje su postavljene krajem 2022. "Krajnje je vreme da Meta uskladi svoje procese i da prestane sa nezakonitom obradom podataka", izjavila je ona.
Meta je tvrdila da njeni Uslovi korišćenja, koje korisnici njenih usluga prihvataju, predstavljaju validan pravni osnov za obradu ličnih podataka i isporuku ciljanih reklama na osnovu ponašanja. Međutim, evropski sudovi su se s tim nisu složili. Prema Evropskom opštom uredbom o zaštiti podataka iz 2018. godine, osobe moraju dati specifičan pristanak pre nego što im se prikažu personalizovane reklame.
Meta kaže: Bez reklama, bez problema, zar ne?
Pre nekoliko dana, kompanija je uvela opciju pretplate bez reklama za one u EU, EEA i Švajcarskoj, tvrdeći da je nedavna odluka Suda pravde Evropske unije (CJEU) "izričito priznala da je pretplatnički model, poput onog koji najavljujemo, valjan oblik pristanka za servis finansiran reklamama."
(Telegraf.rs)