Njujork želi da postane svetska prestonica veštačke inteligencije
Njujork koristi svoj uticaj u ključnim industrijama kao što su finansije i mediji da bi postao centralna tačka za napredak veštačke inteligencije
Njujork ima ambiciju da zaseni Silicijumsku dolinu i postane globalni centar za veštačku inteligenciju. "Velika jabuka" planira da iskoristi svoje prednosti u sektorima poput finansija, prava, komunikacija i zdravstva kako bi ubrzala usvajanje i komercijalizaciju generativnih AI tehnologija.
Njujork je spreman da zauzme centralno mesto u areni veštačke inteligencije sa predstojećom "Tech Week", koja počinje 16. oktobra. Ova nedelja će obuhvatiti 370 različitih događaja i koordiniraće je investiciona firma Andreessen Horowitz. Od specijalizovanih događaja poput "AI speed datinga" do okupljanja latino startapa, agenda je osmišljena tako da čvrsto uspostavi tehnološku zajednicu Njujorka.
Inicijativa za postavljanje Njujorka kao epicentra za AI dobila je značajnu podršku od strane lidera u industriji. Saket Šrivastava, glavni informatički direktor u Asani, naglasio je značaj angažovanja kupaca u usvajanju generativne veštačke inteligencije. Džuli Samjuls, izvršni direktor Tech:NYC, ističe da Njujork nudi optimalno okruženje za "primenu, komercijalizaciju i skaliranje transformativne AI tehnologije".
Adrijan MekDermot, CTO u Zendesku, ponudio je zanimljivu perspektivu, izjavivši: "Zapadna obala je mesto gde su vam prijatelji, ali istočna obala je mesto gde su vam kupci."
Prekretnice i investicije
Njujork je nedavno bio žarište za inovacije u veštačkoj inteligenciji i značajne tehnološke događaje. U proteklom mesecu, Microsoft je pokrenuo svoj Copilot proizvod, Google je održao svoj godišnji događaj "Made By Google", a LinkedIn je prikazao svoju viziju veštačke inteligencije. Druge kompanije kao što su Dropbox, Asana, Zendesk i Cockroach Labs takođe su organizovale značajne događaje u gradu.
Investicione firme prepoznaju ovu promenu, sa gigantima kao što su Sequoia, Index i Andreessen Horowitza koji otvaraju kancelarije u Njujorku. Čak i Amazon planira svoj povratak, zauzevši 600.000 kvadratnih metara na Petoj aveniji.
(Telegraf.rs)