Norveška želi trajnu zabranu prikupljanja korisničkih podataka od strane kompanije Meta u Evropi
Datatilsynet, norveška agencija za zaštitu podataka, poziva na trajnu zabranu Metinog prikupljanja podataka korisnika u svrhe reklamiranja na nivou cele Evrope
Situacija u Evropi se zahuktava kada je u pitanju prikupljanje korisničkih podataka od strane kompanije Meta, ranije poznate kao Facebook. Norveška agencija za zaštitu podataka, Datatilsynet, apelovala je na Evropski odbor za zaštitu podataka (EDPB) da trajno zaustavi ovu praksu unutar evropskih granica.
Inicijalna zabrana, koja ističe 3. novembra, sprečila je kompaniju Meta da koristi korisničke podatke za ciljano oglašavanje na dve njene glavne platforme, Facebooku i Instagramu. Zabrinutost je usledila nakon što je Sud pravde Evropske unije (CJEU) otkrio da Meta koristi osetljive podatke, uključujući rasnu i etničku pripadnost, seksualnu orijentaciju, verska uverenja, i slično, u svrhe oglašavanja. Dok Meta tvrdi da su korisnici pristali na ovu praksu kada su prihvatili uslove i odredbe prilikom registracije, CJEU je odbacio ovu tvrdnju.
U saopštenju Datatilsyneta, istaknuto je da "naša privremena zabrana mora postati trajna". Oni veruju da Opšta uredba o zaštiti podataka (GDPR) treba da se primenjuje dosledno širom EU/EEA, i stoga apeluju da se zabrana proširi.
Međutim, Meta je brzo odgovorila, tvrdeći da odluka norveškog Datatilsyneta nema pravne osnove. Portparol kompanije Meta je izjavio da su "iznenađeni" odlukom i istakao da Meta već planira da se pridržava zakona o saglasnosti za oglašavanje unutar EU/EEA.
Jedna od ključnih komponenti ove priče je i Norveška kao posebna entiteta u Evropi. Norveška nije članica Evropske unije, ali je deo evropskog jedinstvenog tržišta. To znači da mora slediti presude CJEU i pridržavati se evropskih standarda.
(Telegraf.rs)