Kraj besplatnog Facebooka i Instagrama? Ako odbijete reklame, možda ćete morati da plaćate 14 evra mesečno

Vreme čitanja: oko 1 min.

Nova strategija kompanije Meta, kao odgovor na stroge regulative o privatnosti Evropske unije, mogla bi da bude mesečna pretplata za EU korisnike

Foto: Koshiro K / Shutterstock.com

Meta, kompanija koja stoji iza popularnih društvenih mreža Facebook i Instagram, razmatra uvođenje mesečne pretplate za korisnike iz Evropske unije koji se ne slože sa prikazivanjem personalizovanih oglasa. Prema informacijama koje je objavio The Wall Street Journal, korisnici koji se odluče za plaćanje mesečne pretplate moći će da koriste Meta proizvode bez reklama.

Početna cena za korišćenje desktop verzije Facebooka ili Instagrama biće oko 10 evra (10,50 dolara), ali za mobilne verzije, zbog provizija koje naplaćuju Apple i Google putem svojih prodavnica aplikacija, ta cifra bi se povećala na oko 14 dolara. Novi model pretplate je odgovor kompanije Meta na inicijative EU koje žele da ograniče personalizovano oglašavanje. Prošle godine, regulatori iz EU odlučili su da kompanija Meta mora omogućiti korisnicima da se odreknu personalizovanih oglasa koji se zasnivaju na njihovim aktivnostima na platformama.

Međutim, još uvek nije jasno da li će ovaj model pretplate biti u skladu sa zakonima EU. Personalizovani oglasi, bazirani na angažmanu korisnika, predstavljaju ključni deo poslovnog modela kompanije Meta, ali taj model je sve više pod pritiskom u poslednjim godinama. Apple je u 2021. godini korisnicima omogućio da se odreknu praćenja za oglašavanje, promena koja bi, prema rečima kompanije Meta, mogla dovesti do gubitka prihoda od 10 milijardi dolara.

Ova potencijalna pretplata samo je poslednji pokazatelj kako strog regulatorni pristup Evrope utiče na to da tehnološki giganti menjaju svoj poslovni model. Meta je prošlog maja kažnjena sa 1,3 milijarde dolara od strane evropskih regulatora zbog kršenja pravila o privatnosti podataka, a kompanija je takođe odložila lansiranje svog konkurenta Twitteru, Threads, u Evropi zbog regulatorne nesigurnosti.

"Meta veruje u vrednost besplatnih usluga koje podržavaju personalizovani oglasi," izjavio je predstavnik kompanije Meta. "Međutim, nastavljamo da istražujemo opcije kako bismo osigurali da se pridržavamo evoluirajućih regulatornih zahteva," dodali su.

(Telegraf.rs)