Leto je prošlo, škole su počele, a podaci su tu: ChatGPT je uglavnom alat za pisanje domaćih zadataka?
Ako je veliki deo rasta ChatGPT-a pokretan od strane učenika koji ga koriste za prepisivanje, to implicira na usko tržište i manje praktičnih primena
Pad upotrebe ChatGPT-a tokom leta izazvao je mnoge teorije među stručnjacima u tehnološkom svetu. Jedna teorija koja je privukla pažnju ukazuje na to da su milioni učenika bili na letnjem raspustu, pa im ChatGPT nije bio potreban za, da kažemo, istraživanje. Sada kada su škole ponovo krenule, novi podaci potvrđuju ovu teoriju.
Prema Similarweb-u, posete sajtu OpenAI-jevog ChatGPT-a su značajno porasle otkako su škole počele sa radom. Zanimljiva je i paralela sa interesovanjem za video igru Minecraft. Kada je leto počelo, online interesovanje za Minecraft je skočilo, dok je interesovanje za ChatGPT opalo. Sada, sa povratkom školske godine, trendovi su se preokrenuli.
Fransoa Šole, AI ekspert iz Google DeepMinda, skrenuo je pažnju na ovu pojavu. Iako ovo možda neće previše zabrinuti OpenAI, sa druge strane, ako je porast upotrebe uslovljen samo povratkom učenika u škole, to može biti loš znak, piše Business Insider.
Mark Šmulik, ugledni internet analitičar u Bernstajnu, izneo je ovu zabrinutost na početku leta kada je upotreba ChatGPT-a opala. "Ako su u pitanju školarci, to je ozbiljan žuti, ako ne i crveni, signal kada je u pitanju veličina tržišta," rekao je Šmulik u julu. Drugim rečima, ako je veliki deo rasta ChatGPT-a pokretan od strane učenika koji ga koriste za prepisivanje, to implicira na usko tržište i manje praktičnih primena.
OpenAI je na kraju avgusta objavio vodič za nastavnike i profesore koji predlaže načine na koje se ChatGPT može koristiti u učionicama, uključujući teme i planove časova. FAQ sekcija za nastavnike takođe ukazuje na neke zabrinjavajuće odgovore. OpenAI priznaje da trenutno ne postoje pouzdane metode koje bi omogućile nastavnicima da razlikuju radove koje su napisali učenici od onih generisanih putem ChatGPT-a ili drugih AI modela.
Sa novom školskom godinom na horizontu, nastavnici i profesori će se suočiti s velikim izazovima kada je u pitanju identifikacija autentičnih učeničkih radova.
(Telegraf.rs)