SpaceX-ova Starlink divizija podbacila: Umesto planiranih 20 miliona korisnika, postignuto svega milion
Uprkos velikim očekivanjima investitora i analitičarima, Starlink je ostvario samo deo ciljeva koje je SpaceX postavio 2015. godine. Finansijski izveštaji otkrivaju stvarne brojeve i neslaganja sa prvobitnim projekcijama
SpaceX-ova divizija za pružanje satelitskog interneta, Starlink, daleko je od ispunjenja očekivanja koja su predstavljena investitorima pre izgradnje satelitske mreže, prema izveštaju Wall Street Journala. Dokumenti iz 2015. godine, korišćeni za prikupljanje sredstava od investitora, predviđali su da će Starlink do 2022. godine imati 20 miliona pretplatnika i generisati gotovo 12 milijardi dolara prihoda i 7 milijardi dolara operativne dobiti.
Nasuprot tome, stvarni prihodi Starlinka za 2022. godinu iznosili su 1,4 milijarde dolara, što je povećanje u odnosu na 222 miliona dolara u 2021. godini. Prema izveštaju, dokumenti nisu precizirali da li je Starlink profitabilan.
"Starlink nije privukao korisnike onako brzo kako je SpaceX nadao," piše Wall Street Journal. Krajem prošle godine, Starlink je imao više od milion aktivnih pretplatnika, dok je SpaceX u svojoj prezentaciji iz 2015. godine smatrao da će do kraja 2022. imati 20 miliona pretplatnika.
Džonatan Hofeler, potpredsednik SpaceX-a za Starlink i komercijalne prodaje, izjavio je da sada imaju "mnogo više od" 1,5 miliona korisnika širom sveta, uključujući i potrošače i preduzeća. Hofeler, koji je govorio na satelitskoj konferenciji, naveo je da je cilj da se "poveća na nadamo se milione i milione."
Ove brojke dolaze nakon što je predsednik i operativni direktor SpaceX-a, Gvin Šotvel, izjavila u februaru da se očekuje da će Starlink postati profitabilan ove godine. Iako specifična dobit ili gubitak Starlinka nisu poznati, Wall Street Journal je ranije izvestio da je ukupan profit SpaceX-a u prvom tromesečju 2023. godine bio 55 miliona dolara na 1,5 milijarde dolara prihoda.
S obzirom na kapacitetska ograničenja i pad brzina prošle godine, kao i na konkurenciju od strane klasičnih internet provajdera u urbanim sredinama, očigledno je da Starlink ima izazova koje treba prevazići.
(Telegraf.rs)