Čuvajte svoje srce i novac: Ljubavne prevare na internetu udvostručene od početka pandemije
Žene su žrtve u 66% slučajeva prevara vezanih za ljubavne veze
Britanska bankarska grupa TSB pozvala je društvene mreže i aplikacije za upoznavanje da bolje zaštite svoje korisnike od lažnih profila zbog alarmantnog porasta ljubavnih prevara.
Analizirajući podatke od decembra 2020. do januara 2022., TSB je utvrdila da su se ljubavne prevare skoro udvostručile u poređenju sa nivoom pre pandemije, sa rekordnim povećanjem gubitaka od 91% - u proseku 6.100 funti po incidentu.
Istraživanje TSB-a je otkrilo da su prevareni "vezu" u proseku plaćali dva meseca (62 dana), ali je zabeležena i najmanje jedna prevara koja je trajala 1059 dana, dakle, skoro tri godine.
U 32% slučajeva - skoro svaki treći slučaj - prevaranti su od žrtava dobijali novac više od dve nedelje pre nego što bi žrtve shvatile da su žrtve ljubavne prevare. Više od četvrtine (27%) lažnih veza trajalo je više od mesec dana, dok je 11% trajalo više od pola godine.
Prema rečima psihologa Sema Ovena, "što ove "veze" duže traju, žrtva više želi da to funkcioniše i teško joj je da kaže "ne". Ključno je da se isključite čim počnete da primećujete znake da je osoba sa kojom razgovarate prevarant."
U slučajevima u kojima je zabeleženo poreklo ljubavne prevare, inicijalni pristup prevaranta je napravljen preko društvenih mreža i aplikacija za upoznavanje, pri čemu se Facebook kao mesto "fatalnog susreta" pojavljuje u više od trećine (35%) svih slučajeva prevare. Za njim slede Tinder (24%), Plenty of Fish (21%), Match.com (9%), Olderdating.com (3%), Bumble (3%) i Instagram (3%).
Prema istraživanju, sve starosne grupe su podložne da postanu žrtve ljubavne prevare. TSB kaže da je refundirao žrtve od 18 do 77 godina. Prosečna starost žrtava koju je prijavila bankarska grupa je 47 godina, prenosi Informacija.rs.
Žene su žrtve u 66% slučajeva prevara vezanih za ljubavne veze. Statistički, one gube u proseku 6.300 funti u poređenju sa 4.600 funti koliko je prosečan gubitak kada su muškarci žrtve ljubavne prevare.
TSB kaže da se samo 35% sredstava izgubljenih u ljubavnim prevarama vraća žrtvama.
Zato TSB poziva na "mnogo jače akcije onlajn platformi kako bi bolje zaštitile svoje korisnike od lažnih profila, pri čemu Facebook i Instagram imaju mnogo veću odgovornost za prevare koje njihovi sajtovi generišu".
Pol Dejvis, direktor za prevenciju prevara TBS-a, savetuje klijente da budu sumnjičavi kada su na sajtovima za upoznavanje i da ne daju lične podatke nekome koga nisu lično upoznali. Ljudi bi trebalo da se informišu o emotivnim i složenim trikovima koje koriste prevaranti i da traže nepristrasan savet od prijatelja koji mogu da vam pomognu da uočite rupe u priči koje niste uzeli u obzir:
"Kada komunicirate na mreži, važno je da budete na oprezu. Nemojte verovati ljudima koje nikada niste lično sreli - a ako razgovor pređe na novac, onda je vreme da prestanete."
Mnogi ljudi su se poslednjih nekoliko godina osećali izolovano, i razumljivo je da bi mnogi bili oduševljeni da dobiju poruku od vojnika, pomorskog oficira, prekomorskog lekara ili nekog ko navodno radi na naftnoj platformi sa emotivnom pričom da žudi da se vrati kući ali ima valjan izgovor za svoje duže odsustvo.
Takvi prevaranti koji iskorišćavaju neke od najsaosećajnijih i najaltruističnijih ljudi, mogu vam ne samo slomiti srce, već vas i potpuno finansijski uništiti.
(Telegraf.rs)